آفتاب

رئیس پارلمان لبنان: مذاکره میان حریری و سید حسن نصرالله رو روال افتاده است

رئیس پارلمان لبنان: مذاکره میان حریری و سید حسن نصرالله رو روال افتاده است

رئیس پارلمان لبنان در سخنانی خاطرنشان کرد: گفت‌وگو میان سعد حریری و سید حسن نصرالله رو روال افتاده است و ما می‌خواهیم شکاف بزرگی را که میان دو طرف وجود دارد، پر کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در مصاحبه با روزنامه لبنانی النهار خاطرنشان کرد: لبنان با دو خطر رو به روست خطر نخست در جامعه و خطر دوم در مرزهای وطن ما قرار دارد که این دو یکدیگر را تکمیل می‌کنند اما راه حل این بحران‌ها تنها وحدت ملی است.

نبیه بری افزود که از زمان دیدار اخیرش با سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان و رهبر جریان المستقبل در اوت گذشته باب مذاکره را میان حزب الله و جریان المستقبل باز کرده است.

وی افزود: در آن نشست فقط دو مساله انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی مورد بررسی قرار نگرفت و حریری تمایل نداشت که انتخابات پارلمانی صورت بگیرد و این همان مساله‌ای بود که برای آغاز تمدید پارلمان لبنان صورت گرفت.

رئیس پارلمان لبنان همچنین تصریح کرد: شرایط میان جریان المستقبل و حزب الله به سمت اوضاع بهتر در حرکت است اما این اختلافات طبیعتا در یک هفته پایان نخواهد یافت.

وی افزود: سعد حریری و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله به صورت جدی عمل می‌کنند و این مذاکرات رو روال است تا ما شکاف بزرگی را که میان دو طرف وجود دارد، پر کنیم.

انتهای پیام

کد N591772

وبگردی