آفتاب

اردوغان از کشورهای آفریقایی خواست با «سازمان‌های خطرناک» مبارزه کنند

اردوغان از کشورهای آفریقایی خواست با «سازمان‌های خطرناک» مبارزه کنند

رئیس‌جمهوری ترکیه در اشاره‌ای شفاف به پیروان روحانی مخالف در تبعید این کشور که در سراسر جهان مدارس بسیاری می‌سازد، از کشورهای آفریقایی خواست تا مواظب سازمان‌های خطرناکی که در کشورشان فعالیت می‌کنند، باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آنادولو، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان سخنرانی‌اش در جمع رهبران «دومین نشست آفریقا - ترکیه» که 21 نوامبر سال‌ جاری میلادی در مالابو، پایتخت گینه استوایی برگزار شد، گفت: ما شاهد این مساله هستیم که تعدادی ساختارهای خطرناک در تلاشند تا تحت پوشش سازمان‌های غیردولتی یا کارمندان داوطلب آموزشی به ترکیه و برخی کشورهای آفریقایی نفوذ کنند. ما با احتیاط این روند را مشاهده و بررسی می‌کنیم. ما از دوستانمان در آفریقا نیز انتظار داریم تا از این تهدید مطلع باشند و می‌خواهم تاکید کنم که ما آماده‌ایم تا برای مقابله با این سازمان‌ها، اطلاعات به دست آورده خود را به اشتراک بگذاریم.

جنبش فتح‌الله گولن، روحانی ترکیه‌ای مخالف در تبعید با وجود مدارس خصوصی و نمونه مردمی در بیش از 140 کشور از جمله تعدادی از کشورهای آفریقایی در بخش آموزش فعال است.

اردوغان همچنین اعلام کرد، ترکیه برای مبارزات آفریقا با بیماری اپیدمی ابولا پنج میلیون دلار دیگر کمک می‌کند.

وی گفت: ترکیه باید همکاری‌هایش در زمینه‌های کشاورزی، انرژی و بهداشت را در آفریقا گسترش دهد.

در این نشست سه روزه درباره برنامه‌ها و اهداف شکوفایی همکاری میان ترکیه و کشورهای آفریقایی طی پنج سال آتی مذاکره شد.

انتهای پیام

کد N591671

وبگردی