آفتاب

ارتش ملی لیبی چندین ورودی‌ هوایی و دریایی را بست/ آغاز درگیری‌ها در طرابلس

ارتش ملی لیبی چندین ورودی‌ هوایی و دریایی را بست/ آغاز درگیری‌ها در طرابلس

فرماندهی ستاد مشترک "ارتش ملی لیبی" از بستن دو فرودگاه در مصراته و طرابلس و همچنین بستن اسکله‌های دریایی چند منطقه خبر داد. در همین حال درگیری‌های طرابلس با حملات هوایی نیروهای حامی خلیفه حفتر آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرماندهی ستاد مشترک ارتش ملی لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو فرودگاه معیتیقه در طرابلس و مصراته و همچنین اسکله‌های دریایی مصراته، سرت و زواره از حالا به بعد بسته خواهند بود.

در این بیانیه آمده است که این اقدام پس از آن صورت گرفت که شبه نظامیان تندرو از این فرودگاه‌ها و اسکله‌ها استفاده کردند.

فرماندهی ستاد ارتش ملی لیبی تاکید کرد که تنها از فرودگاه زواره در غرب لیبی برای اقدامات غیرنظامی استفاده خواهد شد.

از سوی دیگر منابع آگاه در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز اعلام کردند: نیروهای هوایی لیبی روز گذشته مواضع وابسته به گروه‌های تندرو در غرب طرابلس را هدف قرار دادند که این اقدام نخستین حملاتی بود که این منطقه را هدف قرار داد.

همزمان محمد حجازی، سخنگوی ارتش ملی لیبی در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: بله نیروهای هوایی مراکز تروریست‌ها را هدف قرار دادند و روز جمعه درگیری‌ها در طرابلس آغاز شد.

خبرنگار الجزیره در بنغازی نیز به نقل از منابع محلی گزارش داد: در درگیری‌ها در غرب بنغازی میان نیروهای حامی خلیفه حفتر، سرلشکر بازنشسته با نیروهای تندرو چندین تن کشته و زخمی شدند.

در همین راستا، فعالان حامی شورای انقلابیون بنغازی اعلام کردند که نیروهای حفتر در پیشروی به سمت دو منطقه صابری و بازار الحوت در شرق و مرکز شهر بنغازی شکست خوردند و تنها به حملاتی با تانک‌ها و جنگنده‌ها اکتفا کردند.

پیشتر و در پی توقف درگیری‌های شدیدی میان نیروهای خلیفه حفتر با شورای انقلابیون بنغازی در عصر پنج شنبه آرامش شکننده‌ای در مرکز بنغازی حکمفرما بود.

در همین حال پارلمان منتخب لیبی نیز از قطعنامه شورای امنیت مبنی بر درج نام گروه انصار الشریعه در لیبی در فهرست سازمان‌های تروریستی استقبال کرد.

انتهای پیام

کد N591589

وبگردی