آفتاب

نیروهای ویژه ترکیه‌ پیشمرگ‌ها را آموزش می‌دهند

نیروهای ویژه ترکیه‌ پیشمرگ‌ها را آموزش می‌دهند

ایسنا نوشت:

یک مقام ترکیه‌ای فاش کرد که نیروهای ویژه این کشور برنامه‌ای را برای آموزش نیروهای پیشمرگ کرد جهت مقابله با داعش آغاز خواهند کرد.

به نوشته روزنامه ترکیه‌ای حریت، این مسوول ترکیه‌ای تصریح کرد: آنکارا گام‌ها برای آغاز برنامه‌ آموزش نیروهای کرد در شمال عراق را به مدت یک ماه برداشته است.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها بخشی از یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای مقابله با داعش است، گفت: نیروهای ویژه ترکیه‌ای مسوولیت این ماموریت را بر عهده خواهند داشت.

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش با ادعای اینکه نیروهای این گروه همچنان مسیر حلب را در جنوب شهر کوبانی تحت تصرف خود دارند، تاکید کرد که خطوط امدادرسانی این گروه به پایگاه‌هایشان در جنوب کوبانی همچنان باز است.

یکی از نیروهای گروه تروریستی داعش در فایلی تصویری اخباری مبنی بر اینکه یگان‌های حمایت مردمی کرد مسیر حلب را در جنوب شهر کوبانی قطع کرده‌اند، تکذیب کرد.

پیشتر یگان‌های حمایتی مردمی کرد با اعلام اینکه نیروهای این گروه دست به حمله‌ای به مواضع داعش در این منطقه زده و خسارت مالی و تلفات جانی را به تروریست‌های داعش وارد کرده‌اند، تصریح کردند که آنها مسیر اصلی را که داعش از آن برای ارسال کمک‌ها و امدادرسانی‌ها استفاده می‌کند، بسته‌اند.

52261

کد N591559

وبگردی