آفتاب

افزایش بازداشتی‌های اخوان‌المسلمین در اردن

افزایش بازداشتی‌های اخوان‌المسلمین در اردن

تعداد افرادی که از گروه اخوان‌المسلمین و فعالان سندیکایی در اردن بازداشت شده‌اند به 20 تن افزایش یافته است. در همین حال منابع اردنی اعلام کردند که مرد شماره 2 اخوان المسلمین اردن به دلیل تظاهرات پیشین اخوان‌المسلمین بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع اردنی خاطرنشان کردند که علاوه بر اعضای اخوان‌المسلمین و فعالان سندیکاها در اردن چندین دانشجو از کرانه باختری نیز که در یکی از دانشگاه‌های اردن درس می‌خواندند بازداشت شده‌اند.

در جریان این بازداشت‌ها یک خبرنگار که فیلم‌های مستند می‌ساخت نیز بازداشت شده است و منزل یک اسیر اردنی که از چند ماه قبل توسط رژیم صهیونیستی در بازداشت به سر می‌برد مورد تفتیش قرار گرفته است.

در همین حال یک وزیر برجسته در دولت اردن در مصاحبه با روزنامه الحیاة اعلام کرد: زکی بنی ارشید، معاون رهبر اخوان المسلمین اردن به دلیل تظاهرات پیشین این گروه در حمایت از نواز غزه بازداشت شد چرا که در جریان این تظاهرات اعضای اخوان المسلمین رژه‌های نظامی برپا کردند.

این وزیر اردنی عنوان داشت: مسئولانی در دولت یک فایل تصویری را از تظاهرات اخوان المسلمین به عبدالله دوم، پادشاه اردن نشان دادند که در آن جوانان رژه نظامی برگزار می‌کردند که این فایل تصویری پادشاه را خشمگین کرد و تصمیم گرفت با بازداشت‌ها و ارجاع پرونده اخوانی‌ها به دادگاه به این رژه‌ پاسخ دهد.

این در حالی است که گروه اخوان المسلمین اردن این گونه رژه‌ها را توجیه کرده است که تصاویری نمایشی بوده و با هدف تمجید از مقاومت فلسطین و جنبش حماس صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N591408

وبگردی