آفتاب

انتقاد مرکل از برخی کشورهای اروپا به دلیل به رسمیت شناختن کشور فلسطین

انتقاد مرکل از برخی کشورهای اروپا به دلیل به رسمیت شناختن کشور فلسطین

صدراعظم ‌آلمان از اقدام برخی کشورهای اتحادیه اروپا برای به رسمیت شناختن یک‌جانبه کشور مستقل فلسطین انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور مستقل از سوی آلمان یا اتحادیه اروپا مخالفت کرد. وی در دیدار با چارلز میشل، نخست وزیر بلژیک گفت: به این دلیل مخالف به رسمیت شناختن یک‌جانبه فلسطین هستیم که این کار کمکی به رسیدن به راه حل دو کشوری نمی‌کند.

آنگلا مرکل افزود: بهتر است که همه تلاش‌ها را روی از سرگیری دوباره مذاکرات متمرکز کنیم.

از آن‌جا که به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط اتحادیه اروپا مستلزم رای مثبت همه ۲۸ عضو آن است، این واکنش مرکل به معنای وتو به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه ایتنرنتی شبکه دویچه‌وله، اتحادیه اروپا در حال حاضر دستخوش اختلاف نظر بر سر به رسمیت شناختن کشور فلسطین است. سوئد، فلسطین را به رسمیت شناخته است. تمامی فراکسیون‌های پارلمان اسپانیا نیز در یک اقدام نمادین اخیرا به این سیاست رای مثبت دادند. پیش از پارلمان اسپانیا نیز اکثریت نمایندگان مجلس انگلیس در یک اقدام نمادین کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناختند. فرانسه نیز قصد دارد در ماه جاری میلادی در این زمینه رای گیری‌ کند.

نخست وزیر بلژیک از پارلمان اتحادیه اروپا خواست تصمیمی یکدست بگیرد.

دولت فلسطین مدت‌هاست که تلاش می‌کند موقعیت خود را در مذاکرات با رژیم صهیونیستی تقویت کند. به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشوری مستقل می‌تواند به موقعیت فلسطینی‌ها کمک کند. تا به حال ۱۳۵ کشور فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته‌اند.

انتهای پیام

کد N591232

وبگردی