آفتاب
طبق توافق ایران با قبرس انجام شد

امضای موافقتنامه‌های استرداد مجرمین و انتقال محکومین

امضای موافقتنامه‌های استرداد مجرمین و انتقال محکومین

وزرای دادگستری جمهوری اسلامی ایران و قبرس دو موافقتنامه استرداد مجرمین و انتقال محکومین را به امضاء رساندند.

وزرای دادگستری جمهوری اسلامی ایران و قبرس دو موافقتنامه استرداد مجرمین و انتقال محکومین را به امضاء رساندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، در سفر به کشور قبرس با همتای خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر دادگستری کشورمان در این دیدار ضمن تشریح ساختار قضایی جمهوری اسلامی ایران، به معرفی نقش وزارت دادگستری در هماهنگی بین قوای سه‌گانه و ماموریت‌های آن پرداخت.

وی با بیان این که همکاری‌های قضایی، بسترساز همکاری کشورها در همه حوزه‌ها بوده و اعتماد را در میان کشورها تعمیق خواهد کرد، امضای موافقتنامه‌های انتقال محکومین و استرداد مجرمین را اتفاقی بسیار مبارک در روابط دو کشور عنوان و تاکید کرد: همکاری‌های حقوقی و قضایی طرفین در این مرحله متوقف نخواهد ماند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در گام بعدی و در صورت تمایل طرف قبرسی، مقدمات مذاکره و امضای موافقتنامه‌های معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفری را فراهم آورد.

در این دیدار دو طرف ضمن تاکید بر لزوم گسترش مناسبات در سطوح مختلف، موافقتنامه‌های انتقال محکومین و استرداد مجرمین را به امضاء رساندند.

بر اساس این گزارش، وزیر دادگستری کشورمان همچنین با برخی مقامات عالی قضایی قبرس از جمله، دادستان کل، رییس دیوان عالی و جمعی از قضات برجسته این کشور به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها طرفین با استقبال از گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف، امضای موافقتنامه‌های انتقال محکومین و استرداد مجرمین را نشانه قرابت هرچه بیشتر دو کشور و اراده طرفین برای توسعه روابط عنوان کردند.

انتهای پیام

کد N591202

وبگردی