آفتاب

درخواست پاکستان از اوباما برای کمک به حل مساله کشمیر

درخواست پاکستان از اوباما برای کمک به حل مساله کشمیر

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد، نخست‌وزیر این کشور از رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا در سفرش به هند برای حل مساله کشمیر کاری انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای تصریح کرد، نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در تماسی تلفنی با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد رویدادهای اخیر درباره تیراندازی نیروهای هند در سراسر "خط کنترل" که منطقه مورد مناقشه کشمیر را به دو بخش تقسیم می‌کند، مذاکره کردند. مذاکرات تلفنی این دو مقام چند ساعت به طول انجامید و پاکستان ارتش هند را مقصر کشته شدن سربازی در کشمیر تحت کنترل پاکستان اعلام کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: شریف در این تماس تلفنی به اوباما گفت که لغو اخیر مذاکرات در سطح وزرا از سوی هند و تیراندازی‌های بین‌مرزی نشان می‌دهد که هند با عادی‌سازی روابط با پاکستان مخالف است.

کاخ سفید ضمن تایید تماس تلفنی اوباما به نواز شریف عنوان کرد: این دو مقام درباره تلاش‌ها برای پیشبرد منافع مشترک در پاکستان و منطقه‌ای با ثبات، امن و موفق مذاکره کردند.

نواز شریف در این تماس تلفنی به اوباما گفت: بنابراین در حالی که ما برای از سرگیری مذاکرات دو جانبه آماده هستیم، وظیفه هند است که محیط مناسب و مفید برای ازسرگیری مذاکرات ایجاد کند.

در این بیانیه آمده است: نواز شریف از اوباما خواست تا مساله کشمیر را با رهبری هند مطرح کند چراکه راه‌حل اولیه می‌تواند صلح پایدار، باثبات و همکاری اقتصادی را به آسیا بازگرداند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اوباما به نواز شریف اطمینان داد که به زودی به پاکستان سفر می‌کند.

اوایل روز جمعه، وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که یک سرباز پاکستانی روز پنجشنبه در بخش پاندو در «خط کنترل» کشته شد.

این وزارتخانه افزود، پاکستان به خاطر این تیراندازی بی‌دلیل و پرتاب خمپاره از سوی نیروهای هند، به دهلی‌نو معترض است.

انتهای پیام

کد N591178

وبگردی