آفتاب
نکوئیان به مهر خبرداد:

اجرای طرح "بیمه فراگیر دام عشایر" در فارس/ فقط 10 درصد دام عشایر استان بیمه هستند

اجرای طرح "بیمه فراگیر دام عشایر" در فارس/ فقط 10 درصد دام عشایر استان بیمه هستند

شیراز – خبرگزاری مهر: مدیرکل امور عشایر فارس از اجرای شیوه جدیدی از طرح "بیمه فراگیر دام عشایر" به منظور افزایش استقبال عشایران از بیمه کردن دام هایشان خبرداد.

صادق نکوئیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پوشش بیمه دام عشایر استان فارس فقط 10 درصد است، گفت: این امر به خاطر علل مختلفی مانند عدم آگاهی و آموزش عشایر، سختگیری بانک ها در پرداخت، دوری از مکان های کارگزار و اسکان در مناطق صعب العبور است.

وی با اشاره به اینکه 23 تعاونی عشایر در استان فارس وجود دارد، اظهار کرد: در طرح جدید "بیمه فراگیر دام عشایر" قرار بر این است که ارزیاب و کارگزار بیمه دام عشایر از تعاونی های عشایری انتخاب شوند.

مدیرکل امور عشایر فارس بیان کرد: این طرح در حل این امر که چه راهکاری برای افزایش انگیزه عشایر برای بیمه کردن دام هایشان موثر است، عنوان شده و اصل بر این است که اگر ارزیاب و کارگزار از خود جامعه عشایری استان انتخاب شوند باعث استقبال بیشتر عشایر از بیمه دام شود و کار را برای آن ها آسان تر می کند.

نکوئیان در اشاره به تعرفه های این طرح، ابراز داشت: عشایر در ازای پرداخت دو هزار تومان بیمه برای هر راس دام 160 هزار تومان خسارت، در ازای شش هزار تومان 250 هزار تومان خسارت و در ازای 10 هزار تومان 400 هزار تومان خسارت دریافت می کنند.

وی افزود: دستورالعمل های طرح ابلاغ شده و فعلا در مرحله بررسی قرار دارد.

مدیرکل امور عشایر استان فارس همچنین یادآور شد: عشایر استان فارس سالانه با تولید 57 هزار متر مربع انواع جاجیم، گلیم، قالیچه و ... 44 درصد صنایع دست بافت استان و با تولید 16 هزار تن گوشت قرمز 25 درصد گوشت استان را تولید می کنند.

نکوئیان ادامه داد: عشایر فارس سالانه 265 هزار تن محصول زراعی، 42 هزار و 360 تن شیر، هزار و 483 تن پشم و 82 تن موی بز تولید می کنند.

وی اضافه کرد: تعداد دام های عشایر استان ها طی سال ها ثابت بوده و حدود سه میلیون و 200 راس دام است.

 

 

 

 

 
[div id='__hggasdgjhsagd_once'] 
کد N591097

وبگردی