آفتاب
یک عضو بنیاد باران:

به مذاکرات هسته‌ای با رویکرد جناحی نگاه نشود

به مذاکرات هسته‌ای با رویکرد جناحی نگاه نشود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که مذاکرات هسته‌ای در سرنوشت کشور و نسل‌های آینده آن تأثیرگذار است، اظهار کرد: جناح‌های سیاسی کشور نگاهی جناحی به مذاکرات نداشته باشند.

جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که در مذاکرات هسته‌ای آن چه مهم است حفظ مصلحت مردم و منافع ملی است، خاطرنشان کرد: جناح‌های سیاسی نباید برای تأمین منافع جناحی خود علیه مذاکرات اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: مردم به دنبال خروج از شرایط سخت اقتصادی هستند. این شرایط ناشی از وجود تحریم‌ها است. بیکاری، فقر گسترده، تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز صنعتی به مردم فشار آورده و مردم خواستار حل این مشکلات هستند. مردم طرفدار آرامش، ‌آسایش، صلح و ثبات بیشتر و زندگی برخوردار از رفاه و امنیت هستند. دولت نیز باید برای تحقق خواسته‌های مردم بهترین روش‌ها را در مذاکرات هسته‌ای به کارگیرد که هم منافع ملی تأمین شود و هم بهانه‌های طرف مقابل مذاکرات از بین برود.

این عضو بنیاد باران همچنین با اشاره به اینکه حل هرچه سریع‌تر مسأله هسته‌ای ثمرات بیشتری خواهد داشت، اظهار کرد: دولت نباید تحت تأثیر جناح‌های سیاسی قرار بگیرد و آنچه در مذاکرات در راستای منافع ملی است را دنبال کند. جناح‌های سیاسی نیز نباید برای دفاع از منافع جناحی خود منافع ملی را به خطر بیندازند.

جلالی‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: دلیل این‌که عده‌ای با مذاکرات مخالفت می‌کنند این است که منافع آنها در ادامه تحریم‌ها تأمین می‌شود زیرا تحریم‌ها برای آنها مفید بوده پس آنها تلاش می‌کنند که مذاکرات را به شکست بکشانند. در واقع هدف آنها تأمین منافع ملی نیست.

به گفته وی دولت باید تلاش کند در کنار کاهش تحریم‌ها، دکان سوءاستفاده‌ کنندگان از شرایط کشور را تعطیل کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان با بیان این‌که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد نباید تخریب، بدگویی و اتهام زنی آغاز و جامعه به تشنج کشیده شود، افزود: دولت توانسته مذاکرات را از رکود خارج کرده و آن را به مسیر اصلی خود بازگرداند. من امیدوارم مذاکرات به خوبی به پایان برسد تا فواید آن به مردم و کشور برسد.

انتهای پیام

کد N591086

وبگردی