آفتاب
یک کارشناس مسائل مذهبی:

امر به‌ معروف و نهی از منکر، یک حفاظت درونی اجتماعی است

امر به‌ معروف و نهی از منکر، یک حفاظت درونی اجتماعی است

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید همراه با دوستی و ابراز محبت باشد.

حجت‎الاسلام مستأجران در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک حفاظت درونی اجتماعی است و جوامع مختلف برای اینکه مسائل تکاملی خود را به درستی پیمایش کنند، نیاز به پرداختن به این فریضه دینی دارند.

وی با همانندسازی امر به معروف و نهی از منکر به سیستم ایمنی داخلی بدن انسان، بیان کرد: اگر سیستم داخلی بدن انسان ایمن نباشد در مقابل هر آفت و میکروبی از پای درخواهد آمد.

این کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: اگر ما در جامعه مراقب اعمال و رفتار یکدیگر نباشیم، جامعه پوسیده شده و از مسیر تعالی منحرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را یک ضد ارزش می‎دانند در واقع قصد دارند نقاط ایمن جامعه را حذف کرده و آن را از درون از مسیر تعالی خود خارج کنند.

مستأجران با تأکید بر سفارشات قرآن کریم مبنی بر واجب بودن امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر باید از سوی همه افراد جامعه انجام شود چراکه بدون آن جامعه در برابر هجومات ضدارزشی و ضد اخلاقی سرشکسته خواهد شد.

وی درباره صورت‎های انجام امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: زمانی که قصد دارید شخصی را امر به معروف و نهی از منکر کنید، او را همانند پاره تن خود بدانید و سعی کنید به راستی او را به راه راست هدایت کنید.

این کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید با توبیخ و سرزنش همراه باشد بلکه باید بر حسب دوستی و با ابراز محبت شخص را نصیحت کرد.

انتهای پیام

کد N591057

وبگردی