آفتاب

سومین جلسه وزرای خارجه ایران و آمریکا پایان یافت/ فاینشنال تایمز: آنها به دنبال توافق موقت هستند

سومین جلسه وزرای خارجه ایران و آمریکا پایان یافت/ فاینشنال تایمز: آنها به دنبال توافق موقت هستند

فارس نوشت:

سومین دور از مذاکرات سه‌جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا و هماهنگ‌کننده گروه موسوم به 1+5 پایان یافت.
مذاکرات سه‌جانبه «محمد جواد ظریف» و «جان کری» وزیران خارجه ایران و آمریکا که از ساعتی قبل با حضور «کاترین اشتون» هماهنگ‌کننده گروه 1+5 در شهر وین آغاز شده بود، پایان یافت.

این سومین دور از مذاکرات سه‌جانبه از زمان آغاز دور تازه مذاکرات هسته‌ای بود. طرفین از روز سه‌شنبه آخرین دور از گفت‌وگوها پیش از ضرب‌الاجل سوم آذر وارد پایتخت اتریش شدند.

در حالی که قرار بود آقای کری پس از این دیدار برای رایزنی با همتایان اروپایی خود به پاریس سفر کند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد وی برای ادامه گفت‌وگوها با آقای ظریف همچنان در وین می‌ماند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، کری پس از پایان گفت‌وگوی سه‌جانبه، در حال رایزنی دوجانبه با «لوران فابیوس» همتای فرانسوی خود است. آقای فابیوس امروز نشستی یک ساعت و نیمه با محمد جواد ظریف داشت.
روزنامه فاینشنال تایمز در گزارشی از مذاکرات ایران و 5+1 در وین نوشت: دیپلمات‌ها به دنبال توافق موقت هستند.مجلس عوام انگلیس با انتشار بیانیه‌ای، به خاطر آنچه سیاست فریبکارانه ایران در عرصه هسته‌ای خوانده شده، خواستار اعمال سیاست سختگیرانه‌تر علیه جمهوری اسلامی ایران شد.
با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل توافق هسته‌ای و در حالی که نمایندگان ایران و 1+5 مذاکرات فشرده‌ای را برای رسیدن به نتیجه‌ مطلوب طرفین برگزار می‌کنند، مجلس عوام انگلیس با صدور بیانیه‌ای خواستار اتخاذ سیاستی‌ سخت‌گیرانه‌تر از سوی لندن علیه ایران شد.

در این بیانیه که روز گذشته با امضای 100 نماینده به تصویب این نهاد رسید، نمایندگان انگلیسی هشدار داده‌اند که دولت ایران برای یافتن راه‌گریزی به سمت نگاه داشتن توان ساخت سلاح هسته‌ای در حال تلاش هستند.

در این بیانیه همچنین نمایندگان به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرده‌اند و گفته‌اند که آژانس هم نتوانسته نگرانی‌های خود در خصوص بعد نظامی برنامه هسته‌ای ایران را برطرف کند.

آقای «دیوید جونز» که از امضاءکنندگان این طرح بوده گفته که «از اقدامات خانم رجوی برای برملا ساختن ابعاد مخفیانه برنامه تسلیحاتی اتمی» ایران حمایت می‌کند.

خانم رجوی مورد اشاره این قانون‌گذار انگلیسی، مریم رجوی همسر رئیس منافقین است؛ منافقین عنوانی است که مردم ایران به یک گروه تروریستی خارجی می‌دهند.

 

17231

 

کد N591048

وبگردی