آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

تیم مذاکره کننده هسته‌ای قابل اعتماد است

تیم مذاکره کننده هسته‌ای قابل اعتماد است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تاکنون مذاکرات را خوب پیش برده و قابل اعتماد است و خط قرمزهای کشور و نظام را زیر پا نگذاشته است.

موسی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای صورت گرفته تاکنون، خاطرنشان کرد: فضایی که در بحث مذاکرات باید حاکم باشد اگر در چارچوب مشخص پذیرفته شده و در راستای قوانین بین‌المللی باشد و مذاکرات برای رفع سوءتفاهم‌ها باشد به اعتقاد من می‌توان آن را به نتیجه رساند. اما اگر برخی قدرت‌ها به دنبال ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی ایران و بهانه جویی باشند و بخواهند روحیه قدرت طلبی را بر جمهوری اسلامی ایران القا کنند معلوم نیست نتایج بتواند نتایج مطلوبی باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی طرفین نمی‌خواهند فضای یأس و ناامیدی را در مذاکرات حاکم کنند و هر دو طرف به پیشرفت مذاکرات امیدوار هستند. البته ممکن است در جریان مذاکرات تعدیل‌هایی صورت گیرد و گاهی اتفاقاتی بیفتد اما به هر حال ملت ما بر این باور است که دستاوردهای هسته‌ای باید حفظ شود و محدودیتی برای ادامه فعالیت‌های هسته‌ای بوجود نیاید.

قربانی با بیان این‌که دکترین جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه بر اساس ساخت سلاح هسته‌ای نبوده و نیست، تصریح کرد: ما اطمینان را به طرف‌های خارجی داده‌ایم که هیچ انحرافی به سمت سلاح‌های نظامی نداریم و آنها نیز می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران به سمت این موضوع نخواهد رفت. اما آن‌چه که مشخص است این است که طرف‌های خارجی به دنبال بهانه‌تراشی هستند. بنابراین باید بدانند جمهوری اسلامی ایران کشور بااقتدار، مردمی با اراده و مصمم است و به هیچ وجه به دنبال ناامنی نیستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، مذاکره کنندگان بتوانند در جریان مذاکرات جدید حقوق ملت را صیانت کنند و با توجه به توان و تجربه‌ای که دارند مذاکرات را به سرمنزل مقصود برسانند.

انتهای پیام
کد N591028

وبگردی