آفتاب

رییس جمهور سابق آلمان: جنایات داعش هیچ ربطی به اسلام ندارد

رییس جمهور سابق آلمان: جنایات داعش هیچ ربطی به اسلام ندارد

ایرنا نوشت:

رییس جمهوری سابق آلمان هرگونه سوء استفاده تروریست ها بویژه گروه داعش را از دین اسلام محکوم کرد و گفت: جنایات تروریستی که این روزها در عراق و سوریه به دست داعش شاهد هستیم هیچ ربطی به اسلام ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آلمانی،'کریستیان وولف' به عنوان رییس جدید انجمن کشورهای اروپایی مدیترانه - عربی ضمن ابراز همدردی با مسلمانان از دین اسلام دفاع و جنایات داعش را که به نام دین انجام می شود، محکوم کرد.

رییس جمهوری سابق آلمان در سخنرانی خود به مناسبت افتتاح کانون دیپلماتیک آلمانی-عربی در اتاق صنایع و بازرگانی آلمان در برلین، تاکید کرد: من اعتقاد دارم که اسلام، ریشه ترور داعشی نیست که خود را 'دولت اسلامی' می نامند.

وولف در دوران ریاست جمهوری خود در آلمان نیز در اظهاراتی بی سابقه و فراموش نشدنی اسلام را متعلق به مردم آلمان دانست. بعدها به همین سبب با سناریو سازی و فشار لابی صهیونیستی اتهاماتی علیه او طرح و مجبور به کناره گیری از مقام خود شد.

وی بار دیگر در حضور سفیران و اعضای دولت تعداد زیادی از کشورهای عربی، با اشاره به بحران داعش در سوریه و عراق اطمینان داد که با مسلمانان در این مناطق و مسلمانان آلمان همدردی می کند.

رییس جمهوری سابق آلمان خاطرنشان کرد: 'من از تروریست هایی که وحشیانه برای سوء استفاده از یک دین تلاش می کنند و با وجود آن که برخلاف قوانین اسلام عمل می کنند، به قرآن استناد می کنند،بشدت نگرانم'.

وولف تاکید کرد: به اعتقاد من،ما بویژه در این وضعیت باید از مسلمانانی که به طور مشترک با ما با ترور و خشونت در این کشورها مخالفت می کنند،حمایت کنیم.

وی افزود: ما باید ببینیم انسان هایی که به عنوان مسلمان نزد ما زندگی می کنند، آلمانی هایی با اعتقادات اسلامی،فرهنگ و دین خود، و آنها کسانی هستند که می توانند پلی به سوی جهان عرب و مسلمان بزنند و کمک فعالی به روند صلح آمیز وقایع کنند.

رییس جمهوری سابق آلمان تاکید کرد: زمان آن رسیده است به جای تهمت زدن به یکدیگر و استفاده از واژگان غلط، با یکدیگر هم بستگی داشته باشیم.

وولف اظهار داشت: اغلب فراموش می شود که اروپا قرن ها

'قاره ای خونین با جنگ ها و درگیری های خونین' بوده است به همین سبب دلیلی برای نگاهی توأم با تکبر به کشورهای عربی و مسلمان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از این رو ما به طور دائم باید از خود بپرسیم که آیا هم اکنون موظف نیستیم، به کسانی که وضعیت شان بدتر و دشوارتر از ماست، کمک کنیم.

رئیس جمهور سابق آلمان در ادامه سخنان خود خواستار ارسال پیام روشن جامعه آلمان همسو با همبستگی شد و افزود: بر این اساس باید مشخص شود که مردم ما، 'صلح طلب، دارای سعه صدر و با دیدی باز در کنار یکدیگر زندگی می کنند'.

وولف با بیان اینکه آلمان می تواند، نمونه ای برای اتحاد مسیحیان و مسلمانان باشد، گفت:ما بنا را بر این می گذاریم که خداوند، انسان ها را آفریده و انسان دارای کرامت است و هیچ انسانی اجازه ندارد،با خشونت با دیگران برخورد کند.

رییس جمهوری سابق آلمان با تاکید بر اینکه به آمادگی مردم کشورش برای کمک اعتقاد دارد،گفت: بسیاری از شهروندان فقط منتظرند که برلین نقشی را به عنوان سرمشق و الگو بر عهده بگیرد و به برقراری صلح در جهان کمک کند.

4949

کد N590780

وبگردی