آفتاب
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت:

مذاکره کنندگان مواظب باشند زیر بار ذلت نروند

مذاکره کنندگان مواظب باشند زیر بار ذلت نروند

سالهاست مردم و دولت ما در حال تلاش هستند تا این موضوع به جای خوبی برسد و آینده آنها را تضمین کند بنابراین از شما مذاکره کنندگان می خواهم بایستید و از حقوق ملت دفاع کنید در این حالت و مقام معظم رهبری پشت شما خواهند بود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: من چیزی نمی‌دانم و نمی‌دانم باید چه بگویم ولی آن چیزی که می‌توانم بگویم این است که به مذاکره کنندگان هشدار دهم مواظب باشند و زیر بار ذلت نروند و با توکل به خداوند از آمریکا نترسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد جنتی٬ خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه اول این هفته درباره وزارت علوم گفت: از مجلس تشکر می‌کنم که به معرفی بعضی از اشخاص اعتراض کرد و اعتراض آن‌ها هم به جا بود زیرا این افراد ارتباطی با فتنه داشته‌اند.

وی گفت: اگر آن مقام بالایی که این اشخاص را معرفی می‌کند اینطور فکر می‌کند باید در فکر خود تجدید‌نظر کند و اگر مشاوران به او اینطور القا می‌کنند مشاوران خود را عوض کند٬ این موضوعی است بسیار علنی که امروز مشاهده می‌کنیم حتی مهره‌هایی از فتنه را در جاهایی می‌گذارند که کسی متوجه نمی‌شود. درست آن است که در باره این نوع عملکرد تجدید نظر شود و از اشخاصی استفاده شود که تفکر بسیجی داشته باشند.

جنتی گفت: نظام باید افراد افراطی را جذب نکند من از اینجا به دولت می‌گویم افراد معتدل را جذب کنید. بچه مسلمان‌ها و با تفکر بسیجی را جذب کنید. کار‌ها اگر در دست اینگونه افراد باشد همه چیز درست می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به صحبت‌های امام بیان کرد: ایشان تاکید داشتند نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهور باید از طبقه‌ای باشند که بتوانند محرومیت را لمس کنند دراین‌صورت است که می‌توانند مشکلات جامعه را حل کنند. چرا امروز باید افرادی که میلیارد‌ها تومان ثروت دارند در پستهای کلیدی حضور داشته باشند. صحبت امام وصیت نامه‌ای است که باید ما به آن عمل کنیم.

جنتی در خطبه دوم این هفته نمازجمعه تهران به کنگره بررسی افراطی‌گری اشاره کرد و گفت: در این کنگره قرار است علمایی از کشورهای مختلف اسلامی دعوت شوند زیرا افراطی‌گری خطری است که امروز جهان اسلام را تهدید می‌کند و خون بی‌گناهان را می‌ریزد٬ اختلاف و تفرقه مذهبی ایجاد می‌کند و مردم را به جان یکدیگر می‌اندازد.

وی گفت: افراطی‌گری از سیاستهای اسرائیل و آمریکا است که با پول قارونهای نفتی که خدا لعنت‌شان کند راه‌اندازی شده است و این کنگره٬ کنگره خوبی است در جهت افشاگری و چاره جویی ان‌شاء‌الله صدا‌وسیما هم این موضوعات را به خوبی منعکس کند.

دبیر شورای نگهبان همچنین درباره مسئله هسته‌ای و مذاکرات گفت: من چیزی نمی‌دانم و نمی‌دانم باید چه بگویم ولی آن چیزی که می‌توانم بگویم این است که به مذاکره کنندگان هشدار دهم مواظب باشند و زیر بار ذلت نروند و با توکل به خداوند از آمریکا نترسند.

وی گفت: سالهاست مردم و دولت ما در حال تلاش هستند تا این موضوع به جای خوبی برسد و آینده آن‌ها را تضمین کند بنابراین از شما مذاکره‌کنندگان می‌خواهم بایستید و از حقوق ملت دفاع کنید در این حالت و مقام معظم رهبری پشت شما خواهند بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به گردهمایی ۱۳ آبان اظهار کرد: من از مردم و مسئولان تشکر می‌کنم که دوباره با دهن کجی خود با آمریکا نشان دادند که زیر لوای پرچم امام حسین‌(ع) در موضع خود قرار دارند.

جنتی در ادامه با اشاره به انتصاب دکتر سرافراز به ریاست سازمان صداوسیما گفت: از زحمات دکتر ضرغامی در این مدت تشکر می‌کنم. مقام معظم رهبری در نامه خود موضوعاتی را به دکتر سرافراز گوشزد کردند و فرمودند شما باید به گسترش دین، اخلاق، ‌آگاهی، ‌ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و ارتقای سلامت فرهنگی کمک کنید ان‌شاءاله ایشان نیز بتواند به عمق بیشتر تعلیمات اسلامی کمک کند.

دبیر شورای نگهبان با توجه به هفته بسیج بیان کرد: نمی‌دانم در باره بسیج چه باید بگویم. هر چه بگویم کم گفته‌ام. بهتر است از زبان امام بزرگوار که گفت «بسیج شجره طیبه است و درخت شکوه‌مند انقلاب اسلامی است» وارد شوم زیرا امام بسیج را لشگر مخلص خداوند می‌دانست.

وی گفت: یکی از ضروری‌ترین تشکلات بسیج را باید در بسیج دانشجویی و بسیج طلاب پیگیری کنیم.

جنتی با اشاره به صحبتهای مقام معظم رهبری در باره بسیج تصریح کرد: بسیج فتح الفتوح انقلاب اسلامی است و مقام معظم رهبری آن را پدیده معجزه‌گون می‌داند که ما امروز هر چه داریم از بسیج داریم و این صحبت مبالغه آمیز نیست بسیج یک فرهنگ است یک تفکر است و تنها نیروی مقاومت نیست بلکه الگویی است برای همه.

خطیب موقت نمازجمعه تهران بیان کرد: بسیج بارز‌ترین جلوه انسانیت است که می‌خواهد بگوید مقام نمی‌خواهم٬ ثروت نمی‌خواهم بلکه فقط قصد من خدمت است؛ این پیام بزرگ بسیج است و تاریخ نیز آن را به خوبی نشان داده‌است لذا من از اینجا از سردار نقدی بابت همه زحماتش تشکر می‌کنم.

دبیر شورای نگهبان خاطر نشان کرد: امروز بسیج در حال صادر شدن است که می‌توانیم جلوه‌های آن را در سوریه و عراق ببینیم. آن‌ها فهمیده‌اند در صورتی می‌توانند با دشمن بجنگند که جوانانشان را در راه بسیج و تفکر بسیجی برای رویارویی با دشمن تربیت کنند.

جنتی بیان کرد: از حادثه کربلا در شهادت بسته بود٬ با انقلاب اسلامی و نیروهای بسیجی و مخلص٬ این در از بهشت که بزرگ‌ترین در بهشت است٬ باز شد. شهدای جنگ تحمیلی همه دارای تفکر بسیجی بودند که ما باید با آن احترام بگذاریم و خانواده‌ها و بازماندگان آنها را محترم بشماریم و ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم که یکی از شاخصه‌های راه آنها بی‌اعتباری به مال دنیا بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به بحث اشغال مسجد الاقصی توسط اسرائیلی‌ها گفت: یک عده‌ای یهودی افراطی آنجا را گرفته‌اند و در آنجا ساکن شده‌اند. هر چند نیروی نظامی نیستند ولی قصد آنها بیرون کردن ساکنان مسلمان و خراب کردن خانه‌های آنهاست.

جنتی بیان کرد: امروز می‌بینیم گذرگاه رفح نیز بسته شده است. من از اینجا به مصری‌ها می‌گویم شما که سال‌های سال تحت حکومت آمریکا بوده‌اید. شما که با اسرائیل همسایه هستید چرا در حق مسلمانان این کار را انجام می‌دهید گذرگاه رفح حداقل راه تنفسی بود برای مسلمانان غزه.

دبیر شورای نگهبان درباره وضعیت امروز غزه بعد از جنگ ۵۵ روزه گفت: هنوز زخم‌های این جنگ التیام نیافته است. نمی‌دانم بشر را چه حیوانی می‌شود که این‌ها حیوانی مانند شیر، پلنگ آمدند دو هزار شهید، ‌یازده هزار مجروح، ‌۱۳۲ مسجد و ۱۸۰ مدرسه را خراب کردند و امروز نیز اجازه نمی‌دهند غزه بازسازی شود.

جنتی با اشاره به صحبتهای مقام معظم رهبری درباره فلسطین خاطر نشان کرد: امروز باید به صحبت مقام معظم رهبری تاکید بیشتری داشته باشیم که گفتند فلسطینیان باید مسلح شوند و اسلحه داشته باشند.

وی در پایان گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمود: هر کسی صدای دادخواهی مسلمانی را بشنود و جواب ندهد مسلمان نیست در این وضعیت اف برحاکمان اسلامی که با بی‌تفاوتی به این مسائل می‌نگرند.

کد N590591

وبگردی