آفتاب

سفیر ایران در کویت: توسعه روابط با همسایگان استثناء‌پذیر نیست

سفیر ایران در کویت: توسعه روابط با همسایگان استثناء‌پذیر نیست

سفیر کشورمان در کویت با تاکید بر مواضع دولت جدید ایران بر توسعه روابط با همسایگان گفت که این امر استثناء‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا عنایتی در بخش‌هایی از ترجمه گفت‌وگویش با روزنامه کویتی الجریده که آن را به روی صفحه فیس‌بوکش قرار داده آورده است: روابط ایران و کشورهای خلیج فارس را نباید به جعرافیا محصور کرد. این یک تعریف حداقلی از روابط است. روابط ما ابعاد دیگری هم مثل دین، فرهنگ و ارتباطات مردمی پیدا می‌کند و باید به فکر روابط حداکثری بود.

وی افزود: دکتر روحانی از ابتدای روی کار آمدن به توسعه روابط با همسایگان تاکید کرد و این امر استثناء‌پذیر نیست.

عنایتی هم‌چنین روابط ایران با اخوان المسلمین را به عنوان یک جریان فکری مربوط به چند دهه دانست.

او آورده است: قطب نمای ارتباطات ایران در خاورمیانه حمایت از مقاومت است. در این راستا فرقی بین شیعه، سنی و مسیحی وجود ندارد.

سفیر کشورمان درباره پدیده داعش در منطقه نیز بیان کرد: داعش سه سال است که فعال است چرا الان در فهرست تروریسم قرار می‌گیرد. برای مبارزه با تروریسم باید ریشه‌های مالی، فکری و عقیدتی آن را قطع کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به بحث آزادی مطبوعات در کویت گفت: آزادی مطبوعات در کویت نباید موجب سوء استفاده در حمله به ایران شود.

عنایتی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مساله ایرانیان مقیم کویت اشاره کرد و افزود: ایرانیان مقیم کویت حقوقی دارند که باید مانند سایر اتباع دیگر کشورها محترم شمرده شود. آن‌ها حق دارند خواستار آن باشند که بستگان‌شان به دیدار شان بروند. من این موضوع را با مسوولان کویتی مطرح کرده‌ام.

انتهای پیام

کد N590467

وبگردی