آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر به وین/21

ادامه مذاکرات با دیدار ظریف، کری و اشتون / گفتگوی چهارجانبه با فرانسه، انگلیس و آلمان

ادامه مذاکرات با دیدار ظریف، کری و اشتون / گفتگوی چهارجانبه با فرانسه، انگلیس و آلمان

ادامه مذاکرات امروز در وین با گفتگوهای فشرده ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا ادامه دارد .

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به وین ، چهارمین روز از دهمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 در وین با حضور سه وزیر از ورزای خارجه 6 کشور با دیدارهای فشرده همراه است.

بر اساس این گزارش از ساعت 11 صبح امروز(13:30 به وقت تهران) جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که دیشب وارد وین شده است برای دومین بار به دیدار وزیر امور خارجه کشورمان می رود. در دیدار طریف و کری امروز نیز کاترین اشتون، نماینده اتحادیه اروپا حضور دارد. این دیدار سه جانبه شب گذشته نیز 2 ساعت و ربع بین طرفین صورت گرفت.

همچنین قرار است ساعت 14 به وقت وین (16:30  به وقت تهران) وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود دیدار کند. نماینده آلمان نیز در این مذاکرات سه جانبه حضور دارد.

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه ظهر امروز وارد وین می شود.

همچنین وزیر امور خارجه انگلیس نیز قرار است امروز صبح به وین سفر کند و شنیده ها حاکی از آن است که وزیر امور خارجه آلمان ممکن است روز یکشنبه در وین باشد .

سرگئی ریابکوف ،معاون وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته عازم مسکو شده و مذاکرات را ترک کرده است . ریابکوف امروز قرار است مجددا به وین بازگردد به نظر می رسد سفر ریابکوف به مسکو برای انجام برخی مشورت ها با پایتخت بوده است .

صیح امروز ساعت 10 صبح به وقت (12:30 به وقت تهران نیز سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده چین دیدار دو جانبه خواهند داشت. در این دور از مذاکرات معاون وزیر امور خارجه چین حضور ندارد و سفیر این کشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی نماینده چین در مذاکرات است.

این احتمال وجود دارد که وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز دیدارهای دو جانبه ای با همتایان خود از انگلیس و فرانسه نیز داشته باشد .

کد N590450

وبگردی