آفتاب
فاینشال تایمز مطرح کرد

سیاست های غرب، ایران و روسیه را همگراتر می کند/لزوم رسیدن به توافق هسته ای

سیاست های غرب، ایران و روسیه را همگراتر می کند/لزوم رسیدن به توافق هسته ای

روزنامه انگلیسی فاینشال تایمز با اشاره به سیاست های غلط غرب در برابر ایران خواستار رسیدن به توافق هسته ای بین ایران و غرب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی فاینشال تایمز با انتشار مطلبی مدعی شد در صورت نرسیدن به توافق هسته ای ایران بیشتر به سمت روسیه خواهد رفت.

در این گزارش با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه توافق هسته ای تا 24 نوامبر و تیرگی روابط روسیه و آمریکا در ماه های اخیر بر سر مشکلات متعدد آمده است، در صورتی که توافق هسته ای حاصل نشود این امر موجب نفوذ روسیه در ایران بطور خطرناکی افزایش یابد.

نویسنده در ادامه می نویسد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 و مشکلات به وجود آمده موجب نزدیکی ایران به یکی از بزرگترین مخالفان غرب یعنی روسیه شد و همین امر موجب گسترش همکاری های استراتژیک دو کشور در زمینه های انرژی، هوا و فضا، فن آوری، دفاعی و تجاری شد.

در ادامه آمده است در حالیکه منافع و ایران و آمریکا در حال حاضر در منطقه هم پوشانی دارند ولی این روسیه است که قطعات نظامی مورد نیاز ایران را که غرب به آن نمی دهد تامین می کند و این روسیه است که تنها شریک برنامه های هسته ای ایران و تامین کننده سوخت آن است.

نویسنده با تاکید بر لزوم دستیابی به توافق هسته ای با ایران می نویسد: از زمانیکه حضور روسیه در ایران و برنامه ای هسته ای ایران آغاز شد که غرب بعد از انقلاب اسلامی نیروگاه اتمی بوشهر را نیمه کاره رها کرد و از ایران خارج شد تا زمینه برای روسیه هموار شود.

نویسنده معتقد است علت اینکه روابط ایران و روسیه رو به گسترش است این است که ایرانی ها معتقد هستند روسیه کشوری قابل اعتماد است.

نویسنده در ادامه با اشاره به فضای حاکم کنونی بر منطقه و خاورمیانه ایران را کشوری بسیار جدی و تعیین کننده در منطقه در شرایط کنونی دانسته و می نویسد: نرسیدن به توافق هسته ای با ایران و ادامه تلا شها برای فشار اقتصادی و سیاسی بر ایران تنها منجر به نزدیکی بیشتر ایران به روسیه خواهد شد.

کد N590415

وبگردی