آفتاب

صربستان علیه روسیه تحریم‌هایی اعمال نمی‌کند

صربستان علیه روسیه تحریم‌هایی اعمال نمی‌کند

رئیس‌جمهوری صربستان اعلام کرد که این کشور قصد ندارد تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازپایگاه اینترنتی راشاتودی، "تامیسلاو نیکولیچ"، رئیس‌جمهوری صربستان پس از دیدار با یواهانس هاهن، یک کمیسیونر اتحادیه اروپا گفت که به رغم تمایل کشورش برای عضویت در اتحادیه اروپا که دنبال کردن سیاست‌های مشترک را می‌طلبد، قصد ندارد در حال حاضر تحریمی را علیه روسیه اعمال کند.

این در حالی است که این مقام اتحادیه اروپا در این دیدار گفت که اتحادیه اروپا از صربستان انتظار دارد که در صورتی که مایل به عضویت در این اتحادیه است باید سیاست‌هایی همگام با آن اتخاذ کند.

رئیس‌جمهوری صربستان در کنفرانس رسانه‌ای و پس از دیدار با هاهن گفت: آنچه من از هاهن شنیدم دقیقا همان چیزی است که شما از وی شنیدید. صربستان عضو اتحادیه اروپا نیست و می‌تواند در دنبال کردن سیاست خارجی خود مستقل عمل کند اما عضویت در اتحادیه اروپا می‌تواند لزوم به پیروی از یک سیاست خارجی مشترک را به همراه داشته باشد.

هاهن نیز بر اهمیت سیاست مشترک در اتحادیه اروپا و تعهد صربستان نسبت به آن در صورت تمایل به عضویت در این اتحادیه تاکید کرد. اما وی اذعان کرد که صربستان هم‌اکنون عضو این بلوک نیست و قطعاً تحریمی علیه روسیه اعمال نخواهد کرد.

هاهن افزود: کشور شما عضویت در اتحادیه اروپا را یک هدف کلیدی استراتژیک قلمداد می‌کند. الکساندر وچیچ، نخست‌وزیر صربستان طی سفر اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به صربستان به این مساله اشاره کرده بود. این امر بسیار مهمی است و ما از بلگراد می‌خواهیم به تعهدات خود عمل کند.

وچیچ اعلام کرده بود که اگرچه عضویت در اتحادیه اروپا «یک هدف استراتژیک» برای کشورش است اما همگام با اتحادیه اروپا اقدام به تحریم روسیه نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N590275

وبگردی