آفتاب

رویوران: انتخابات در بحرین بدون حضور اکثریت ارزش قانونی ندارد

رویوران: انتخابات در بحرین بدون حضور اکثریت ارزش قانونی ندارد

یک کارشناس مسایل خاورمیانه با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در بحرین این انتخابات را فاقد مشروعیت دانست.

یک کارشناس مسایل خاورمیانه با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در بحرین این انتخابات را فاقد مشروعیت دانست.

حسین رویوران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی از برگزاری انتخابات پارلمانی بحرین که بنا بر دستور حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین از ساعت هشت صبح روز شنبه بیست و دوم نوامبر (اول آذر) تا ساعت هشت شب برگزار می‌شود، گفت: این انتخابات دارای مشروعیت نیست چرا که از چهار سال پیش که قیامی در این کشور اتفاق افتاد، دولت هم‌چنان به خواست اکثریت مردم توجه نمی‌کند.

او ادامه داد: برگزاری انتخابات در زمانی که اکثریت مردم آن را تحریم کرده‌اند، ارزش قانونی ندارد. در حال حاضر جبهه الوفاق به عنوان بزرگ‌ترین گروهی که نیمی از پارلمان را در اختیار دارد، حضور در انتخابات را تحریم کرده و این نشان دهنده آن است که این انتخابات ارزشی ندارد از این رو نمی‌توان گفت که این یک نوع انتخابات است بلکه این نوعی شبه انتخابات است که عملا در حال برگزاری است و سعی می‌کنند تا به وسیله آن وجهه قانونی برای خود ایجاد کنند.

رویوران در پاسخ به این سوال که با توجه به حل نشدن بحران سیاسی در داخل بحرین، برگزاری انتخابات چه تاثیری می‌تواند بر اوضاع این کشور داشته باشد؟ گفت: برگزاری این انتخابات تغییری در شرایط فعلی ایجاد نمی‌کند. به عبارت دیگر حاکمیت این کشور با بحران مشروعیت مواجه است بنابراین این وضعیت ادامه می‌یابد و تغییری نمی‌کند و هم‌چنان بحران سر جایش خواهد بود. نظام هم فاقد مشروعیت مردمی است بنابراین نباید ظاهر انتخابات را با جوهر انتخابات یکی بدانیم. آن چه دارد اتفاق می‌افتد نوعی شبه انتخابات است که تنها اقلیت اجتماعی در آن شرکت دارند.

انتهای پیام

کد N590188

وبگردی