آفتاب
هانی زاده در گفت‌وگو با ایلنا:| 225733

انتفاضه سوم کلید خورده است

انتفاضه سوم کلید خورده است

در گذشته درگیر‌ی‌ها در اراضی ۱۹۶۷ بود ولی هم اكنون به اراضی ۱۹۴۸ كشیده شده و در حال تشدید است و این امر به فروپاشی رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

به دنبال افزایش درگیری‌ها میان اسراییلی‌ها و فلسطینیان، حملات مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و ناآرامی‌های اخیر در بیت‌المقدس می‌توان گفت که به طور مشخص انتفاضه سوم آغاز شده و باید گفت که این موضوع محدود به زمان و مكان مشخصی نیست.

«مجید هانی‌زاده» كارشناس مسائل بین‌الملل درباره افزایش درگیری‌ها در مسجدالاقصی گفت که انتفاضه سوم در حال حاضر كلید خورده است و تشدید آن در روزهای آینده قریب‌الوقوع خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌كه بافت نیمه شرقی بیت‌المقدس مسلمان بوده و نیمه غربی آن یهودی‌نشین است، احساس خطر از جانب مقام‌های اسرائیلی تا حد زیادی افزایش پیدا كرده است بنابراین به دلیل اختلافی كه بین مسلمانان و یهودی‌ها وجود دارد، كنترل بیت‌المقدس برای نیروهای رژیم صهیونیستی دشوار شده است تا حدی كه تفنگداران دریایی این رژیم برای كنترل اوضاع فراخوانده شده و به این منطقه اعزام شده‌اند.

هانی‌زاده افزود: سلاح‌های سردی كه در دست فلسطینیان است، یكی از دغدغه‌های رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و دلیل آن هم كشته شدن دو خاخام اسرائیلی و اوضاع معبد صهیونیست‌ها در قدس است كه همین موضوع احتمال وقوع و تشدید یك جنگ فرقه‌ای و سرنوشت‌ساز را محتمل می‌كند و دلیل دیگر آن این است كه در گذشته درگیر‌ی‌ها در اراضی ۱۹۶۷  بود ولی هم اكنون به اراضی ۱۹۴۸ كشیده شده و در حال تشدید است و این امر به فروپاشی رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

وی با اشاره به بحرانی شدن اوضاع و مقاومت جوانان فلسطینی در بیت‌المقدس گفت: آماده‌باش نیروهای نظامی و جلسات باز كابینه امنیتی نتانیاهو به صورت شبانه‌روزی برقرار است به طوری كه ارتش اسرائیل تمامی نیروهای سه‌گانه خود یعنی نیروی هوایی، نیروی زمینی و نیروی دریایی خود را به حالت آماده‌باش درآورده است و نیروهای مازاد و ذخیره خود را فراخوانده است كه این وضعیت به نوعی احساس خطر اسرائیل را بیش از پیش مشهود کرده است.

این كارشناس مسائل بین الملل در پایان با اشاره به مذاكرات منطقه‌ای تاکید کرد: اگر اسرائیل تضعیف شده و درگیر مسائل داخلی شود، به مذاكرات توجه نخواهند داشت و باید گفت كه روند مذاكرات اسرائیل و تشكیلات خودگردان فلسطین تعطیل خواهد شد.

کد N590123

وبگردی