آفتاب
یک نماینده مجلس:

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عقب‌ماندگی‌های کشور را جبران می‌کند

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عقب‌ماندگی‌های کشور را جبران می‌کند

یک نماینده مجلس معتقد است که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند به جبران کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌های کشور کمک کند.

یک نماینده مجلس معتقد است که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند به جبران کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌های کشور کمک کند.

نعمت‌الله منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان کشور در مجلس، گفت: این امر نشان می‌دهد مجلس باید از شرکت‌های دانش بنیان و دستاوردهای آنها حمایت کند.

وی دانش و نوآوری را پایه و اساس پیشرفت کشور دانست و افزود: امروز شرایط در دنیا و ایران به گونه‌ای شده که حتی کشاورزی و دامداری هم باید بر اساس دانش و نوآوری باشد.

نماینده پاوه و اورامانات با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور، یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیان پایه‌های تحقق اقتصاد دانش‌بنیان هستند و اقتصاد دانش بنیان خود زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است.

منوچهری معتقد است، این علم و دانش است که منجر به صنعتی شدن و فاصله گرفتن از شیوه‌های سنتی می‌شود و پرت منابع کشور را کاهش می‌دهد.

به گفته این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، شرکت‌های دانش بنیان با دستاوردهای نوینی که دارند می‌توانند کشور و منطقه را به شیوه‌ای جدید توسعه دهند.

وی بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، بها دادن به آنها، در نظر گرفتن تسهیلات و بودجه برای آنها و همین طور توجه به امر پژوهش در کشور تاکید کرد.

به گفته این نماینده مجلس در این بخش نقش مجلس محوری است و می‌تواند با تصویب قوانین و نظارت بر اجرای صحیح آنها به نفع شرکت‌های دانش بنیان و فناور گام بردارد.

منوچهری اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان باید تعامل خود را با مجلس افزایش دهند و طرح‌ها و پیشنهادات خود را به مجلس ارائه دهند تا بتوان بر اساس آن مصوبات خوبی به دست آورد.

وی در ادامه به وضعیت شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: کرمانشاه طی چند سال اخیر با حمایت پارک علم و فناوری در این خصوص دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

این عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه تصریح کرد: کرمانشاه جوانان مستعد و خوبی دارد که ایده‌های نوین دارند، اما باید حمایت شوند.

منوچهری افزود: حمایت از جوانانی که در شرکت‌های دانش بنیان کرمانشاه فعالیت می‌کنند می‌تواند گامی باشد در راستای جبران کمبودها و عقب ماندگی‌های کرمانشاه و باید این استان در این حوزه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N589951

وبگردی