آفتاب

ورود 10 هزار موتورسیکلت برقی به پایتخت

ورود 10 هزار موتورسیکلت برقی به پایتخت

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه در فاز اول ورود موتورسیکلت های برقی به پایتخت تنها 10 هزار موتور خریداری می شود، گفت: اگر این طرح موفقیت آمیز بود نسبت به توسعه آن اقدام خواهیم کرد و در مرحله نخست مشکلات و موانع استفاده از موتورسیکلت ها در شهر بررسی می شود.

احمد دنیامالی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تهران به میلیونها موتورسیکلت نیاز دارد، گفت: برای شناسایی مشکلات موتورهای برقی در فاز اول تنها 10 هزار موتور وارد پایتخت می شوند تا مشکلات اولیه شناسایی و در مراحل بعد برطرف شوند .

وی ادامه داد: ما در تهران اختلاف ارتفاع داریم و موتورهای مورد استفاده باید کشش لازم را برای تردد از جنوب به شمال پایتخت را داشته باشند.

به گفته دنیامالی تاکنون بیش از 50 شرکت برای تامین  موتور های برقی اعلام آمادگی کرده اند که از این میان تنها 20 شرکت نمونه محصول خود را به کمیته کارشناسی ارائه کرده اند.

وی با بیان اینکه پیک بادپا هزار دستگاه از این موتورهای سیکلت را جایگزین موتورهای بنزینی می کند گفت: 6. 5 میلیون از هزینه خرید این موتورها توسط بانک شهر وام بدون بهره داده می شود.

دنیامالی اضافه کرد: قیمت موتورهای برقی از 2 تا 10 میلیون تومان است و توانایی و قدرت این موتورها از نکات مورد تاکید اعضای شوراست تا این طرح، طرحی شکست خورده نشود.

 

کد N589896

وبگردی