آفتاب

بزیک: اگر در داربی گل نمی‌زدیم بعد از بازی دستگیرمان می‌کردند!

بزیک: اگر در داربی گل نمی‌زدیم بعد از بازی دستگیرمان می‌کردند!

بازیکن سابق پرسپولیس می‌گوید مربیان به خاطر ترس از باخت تیم‌شان را هجومی به میدان نمی‌فرستند.

ادموند بزیک در گفت‌وگو با ایسنا، درباره داربی 79 اظهار کرد‌: فکر می‌کنم این داربی هم مساوی شود. در چند سال اخیر سطح فنی فوتبال ایران افت کرده و این مسئله به داربی هم رسیده است. همیشه مربیان برای نباختن به میدان می‌روند زیرا به مساوی راضی هستند و مساوی حضور آن‌ها روی نیمکت را تضمین می‌کند.

وی افزود: همین مسئله و نتیجه‌گرایی باعث افت فوتبال ایران شده است. دیگر هیچ مربی به فوتبال زیبا روی نمی‌آورد. حساسیت‌های بیش از حد باعث شده داربی را نیز بی‌کیفیت ببینیم.

بزیک در ادامه به دوران بازی خودش در پرسپولیس اشاره کرد و گفت:‌ در زمان بازی‌ها خیلی زیباتر بود و از نظر فنی کیفیت بالایی داشت. ما هیچ زمانی برای نباختن به میدان نمی‌رفتیم بلکه تمام تلاش‌مان این بود که پیروز میدان باشیم. از همان ابتدا بازی هجومی را در دستور کار قرار می‌دادیم و سعی می‌کردیم کاری کنیم که تماشاگر راضی از ورزشگاه به خانه برود. در حال حاضر یک تیم مهاجمی می‌گیرد که در طول فصل فقط سه گل می‌زند اما زمان ما اگر مهاجمی در بازی گل نمی‌زد بعضی از بازی دستگیرش می‌کردند. (با خنده)

وی اضافه کرد: در حال حاضر بازیکنان برای پول بازی می‌کنند. وقتی یک بازیکن در پرسپولیس حضور دارد سال بعد قرارداد بیشتری به او پیشنهاد می‌دهند و به راحتی از پرسپولیس جدا می‌شود، برای همین است که دیگر غیرت و تعصب در میان بازیکنان وجود ندارد. همین مسئله باعث می‌شود بازیکنان بی‌انگیزه در داربی‌ها بازی کنند و ارزش بازی کردن در داربی را ندارند. وقتی تیم‌شان ببازد برایشان فرقی نمی‌کند چون سال بعد از این تیم جدا می‌شوند.

او در ادامه افزود: تمام ستاره‌های فوتبال مربوط به دهه 70 و 80 می‌شوند اما از آن سال‌ها به این طرف دیگر بازیکنی که بشود به آن ستاره گفت در فوتبال ایران رشد نکرد. همه می‌دانند فوتبال ایران در بحث بازیکن‌سازی ضعیف عمل می‌کند.

بزیک در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش‌بینی‌تان از نتیجه داربی چیست، اظهار کرد: فکر می‌کنم داربی مساوی شود اما امیدوارم اگر برنده‌ای داشت، پرسپولیس برنده شود. برای من فرقی نمی‌کند چه کسی گلزنی کند و فقط مهم این است که پرسپولیس پیروز میدان باشد.

انتهای پیام

کد N589893

وبگردی