آفتاب
داود فتحعلی‌بیگی مطرح کرد:

این مکان را گسترش بدهید

این مکان را گسترش بدهید

داود فتحعلی‌بیگی تأکید کرد که گسترش فضای تالار «سنگلج» امکان اجرا و زنده نگه داشتن «نمایش ایرانی» را فراهم می‌کند.

این کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر ایسنا درباره اضافه شدن ساختمان مجاور تالار سنگلج به این مجموعه بیان کرد: یکی از ویژگی‌های ساختمان تالار هم جوار تالار سنگلج این است که حیاطی دارد که پس از اضافه شدن به تالار می‌تواند به یک تماشاخانه سنتی تبدیل شود چون متأسفانه بیشتر سالن‌های ما به شکل فرنگی هستند و در حال حاضر سالنی برای نمایش ایرانی که در میان حلقه تماشاگران اجرا می‌شود، وجود ندارد.

او ادامه داد: با توجه به این مسئله و نبود چنین فضایی برای این که به اصالت نمایش ایرانی برگردیم خوب است که شرایط آن فراهم شود. ضمن اینکه با توجه به قدمت تالار سنگلج و علاقه‌مندانی که تمایل به اجرا در این تالار دارند و نیز با توجه به افزایش سالانه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تئاتر، نیاز است که این تالار فضای بیشتری در اختیار داشته باشد.

فتحعلی‌بیگی اظهار کرد: در این مورد اگر دکتر قالیباف، شهردار محترم تهران نسبت به این مقوله فرهنگی عنایت ویژه داشته باشد باقیات الصالحاتی برایش می‌ماند و هم اینکه چراغی روشن می‌شود تا مردم تهران از نمایش‌هایی که در این مجموعه اجرا می‌شود دیدن کنند تا به این ترتیب برکات چندگانه‌ای با گسترش فضای این مجموعه حاصل شود.

انتهای پیام

کد N589882

وبگردی