آفتاب
فراهانی خبر داد؛

کتب تحصیلی دانشگاه های پیام نور بازنگری می شود/ فضای دانشگاه اخلاقی است

کتب تحصیلی دانشگاه های پیام نور بازنگری می شود/ فضای دانشگاه اخلاقی است

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: به منظور ارتقاء سطح کیفی تحصیل در دانشگاه کتب تحصیلی این دانشگاه 200 کتاب تا پایان امسال و 80 درصد منابع در برنامه پنج ساله بازنگری و اصلاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل فراهانی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید اداری و آموزشی دانشگاه پیام نور قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ داد.

فراهانی با بیان جایگاه دانشگاه در تربیت نیروهای آینده ساز اظهارداشت: در حال حاضر 840 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی پیام نور تحصیل می کنند.

502 واحد دانشگاهی با 840 هزار دانشجو

وی افزود: 502 واحد دانشگاهی در داخل کشور و 14 نمایندگی در خارج از کشور به صورت فعال تربیت علمی و پژوهشی جوانان این کشور را بر عهده دارند و تاکنون 800 هزار دانشجو نیز از این مراکز فارغ التحصیل شده اند.

کتب قدیمی بازنگری می شود

وی در پاسخ به سوالی در خصوص قدیمی بودن کتب دانشگاهی این مرکز تصریح کرد: دانشگاه پیام نور کتاب محور است ولی خوشبختانه در برنامه توسعه کیفی دانشگاه اهتمام خاصی برای تامین منابع داریم و در این راستا در یک سال گذشته برابر سه سال گذشته منابع تامین شده و همه منابع در حال بازنگری است.

فراهانی یادآورشد: این انتقاد که متب دئانشگاه قدیمی است را می پذیریم و باید تاکید کنیم بسیاری از منابع در واقع منابع سایر دانشگاههای کشور هم هست همانطوری که دانشگاه در بحث فرهنکی محدودیت مالی قائل نشده حمایت خاصی در زمینه تامین منابع نوشتاری و الکترونیک چند رسانه ای را در دستور کار خود دارد.

توسعه رشته های مهارتی

وی توسعه رشته های مهارتی را از دیگر برنامه های این دانشگاه دانست و یادآورشد: در توسعه رشته ها یه رشته های مهارتی که فارغ التحصیلان بتوانند نافع و رافع مشکلات مردم باشند توجه جدی داریم و آن را عملیاتی خواهیم کرد.

این مسئول اظهارداشت: از رشته هایی که صرفا ارائه مدرک هدف بوده دوری می کنیم هرچند از گذشته هم دانشگاه از مدرک گرایی دوری می کرد اما سعی می کنیم در عین اینکه دانشجو در محل سکونت و تحصیل ماندگار شود رشته ها هم به گونه ای باشد که بتواند پاسخگوی نیازها و حلال مشکلات جامعه و مردم باشد.

فراهانی در خصوص حذف کنکور همگفت: برداشتن کنکور زمان می برد چون در برخی رشته ها که تقاضای اجتماعی داریم باید گزینش کنیم اما ظرفیت پذیرش دانشجو بیشتر از تقاضاست و فشاری برای ورود به دانشگاه روی افراد نیست.

وی اضافه کرد: در کارشناسی ارشد و دکتری تقاضا بالاست لذا باید ملاک هایی برای گزینش معیارها داشته باشیم ولی برنامه ما در مقطع دکتری توجه به سابقه و پیشینه افراد اولویت دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور یادآورشد: طرح جدید ارتقاء اساتید دانشگاه و بازنگری کتاب ها در دستور کار قرذار گرفته که در این برنامه در سال جاری 200 کتاب و در برنامه پنج ساله تصمیم داریم 80 درصد منابع دانشگاهی بازنگری و خودکفا شود.

این مسئول حمایت از فعالیت های پژوهشی دانشگاه را یادآورشد و اظهارداشت: بیشترین حمایت را از پژوهش داریم و طرح گرند که به اساتید اختصاص دارد بیسابقه است و در رشته های فنی ومهندسی بهترین نیروهای این بخش  انتخاب می شوند.

دانشگاه پیام نور استان قزوین در زمره دانشگاههای موفق است

فراهانی در خصوص جایگاه دانشگاه قزوین هم اظهارداشت: قزوین از استانهای موفق در دانشگاه پیام نور است و با داشتن بیش از 17 هزار نفر دانشجو از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی گفت: این دانشگاه در قزوین در دو مقطع کارشناسی و ارشد فعالیت می کند و فضای دانشگاه روبه رشد است و 100 درصد فضا ملکی است و هیئت علمی آن هم روبه رشد است و توسعه کیفی در اولویت قرار دارد.

فراهانی در پایان بیان کرد: به طور کلی دانشگاه پیام نور قزوین در زمره مراکز موفق بویژه در حوزه پژوهشی و جشنواره حرکت محسوب می شود.

 

کد N589801

وبگردی