آفتاب
ریابکوف:

حضور لاوروف در مذاکرات به پیشرفت حاصله بستگی دارد

حضور لاوروف در مذاکرات به پیشرفت حاصله بستگی دارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره حضور وزیر خارجه این کشور در مذاکرات هسته‌ای در وین گفت: حضور لاوروف به این مساله بستگی دارد که مذاکرات به پیشرفت کافی دست یافته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ریانووستی سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از اعلام خبر حضور جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مذاکرات هسته‌ای در وین درباره حضور سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: وی تنها زمانی در مذاکرات هسته‌ای شرکت می‌کند که در مذاکرات پیشرفت کافی حاصل شود.

یک منبع روسی نیز اعلام کرد: در حال حاضر بسیاری از مسائل بستگی به این سفر جان کری دارد که نشان می دهد تا چه میزان آمریکا توانایی و علاقه به لغو تحریم‌ها علیه ایران دارد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه جان کری که پیش از مذاکرات در لندن به سر می‌برد روز پنج شنبه به پاریس رفت تا با وزیر خارجه فرانسه یکی از اعضای 1+5 که مواضع محکمی علیه ایران دارد درباره مذاکرات دیدار و گفت‌وگو کند. انتظار می‌رود جان کری اواخر روز پنج شنبه برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای وارد وین شود.

به گزارش ایسنا ایران و 1+5 از روز سه شنبه دهمین دور مذاکرات هسته‌ای را آغاز کردند و تا روز دوشنبه زمان مقرر برای دستیابی به توافق جامع ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N589727

وبگردی