آفتاب

پیشنهاد عباس رجایی برای اجرای «طرح المپیاد کتاب‌خوانی»

پیشنهاد عباس رجایی برای اجرای «طرح المپیاد کتاب‌خوانی»

نماینده مردم اراک، خنداب وکمیجان در مجلس گفت: اگر می‌خواهیم در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشم و اقتصاد ما پیشرفت کند لازم است، بستر و پهنای فرهنگی کشورمان را نیز تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، عباس رجایی در مراسم بزرگداشت مقام کتابداران کتابخانه‌های عمومی و مطالعه مفید ، استان مرکزی را از حیث مفاخر و ادیبان فرهنگی غنی دانست و گفت: با این سابقه و پیشینه لازم است بستر مطالعه فرهنگی در استان فراهم شود و با تکیه بر آن آینده‌ای روشن را برای این خطه فرهنگی رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: با تفکر و برنامه‌ریزی توسط مسئولین و کارشناسان فرهنگی باید راهی برای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور ایجاد شود. اگر امروزه میراث فرهنگی، آثار تمدن غنی و هنرمندان و دانشمندان ایرانی توسط بیگانگان به یغما می‌روند علت آن بی‌توجهی به سرمایه‌ها و فقر فرهنگی در جامعه است. مسئولین همانگونه که به دنبال معیشت و رفاه مردم هستند باید به توسعه فرهنگی آنان نیز توجه کنند.

وی اظهار کرد: اگر می خواهیم در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشم و اقتصاد ما پیشرفت کند لازم است، بستر و پهنای فرهنگی کشورمان را نیز تقویت کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب وکمیجان در مجلس با تأکید بر این‌که «فرهنگ یک داروی علاج‌کننده آنی نیست» گفت: یک مقوله قطعی است که از یک زمان شروع می‌شود و ده‌ها سال بعد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی علت ضعف فرهنگی در مراکز آموزشی و ادارات و سازمان ها را نادرست اجرا کردن پیام انقلاب عنوان کرد و به واگذاری پنج هزار میلیارد تومان بودجه به بخش فرهنگی در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که برای اولین بار بود که چنین بودجه‌ای در مجلس تصویب می‌شد اما، امروزه هنوز متوجه نشدیم که این بودجه صرف چه امور فرهنگی در کشور شده است.

وی اظهار کرد: برای گسترش فرهنگ مطالعه در کشور لازم است مانند سایر المپیادها، طرح المپیاد کتاب و کتابخوانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی اجرایی شود.

انتهای پیام

کد N589642

وبگردی