آفتاب
در کنفرانس وین؛

رهبران مسلمان، مسیحی و یهودی افراط‌گرایان را محکوم کردند

رهبران مسلمان، مسیحی و یهودی افراط‌گرایان را محکوم کردند

رهبران مسلمان، مسیحی و یهودی طی کنفرانسی و در اقدامی کم‌سابقه با هدف ترویج روحیه مدارا، خشونت‌های اعمال شده توسط شبه‌نظامیان افراطی مانند داعش را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه تروریستی داعش با تصرف بخش عظیمی از عراق و سوریه، اعلام یک خلافت و کشتار شیعیان و مسیحیان به عنوان مرتدین و کافران موجب اعلام هشداری بین‌المللی شده است.

در همین حال گروهی از رهبران مسلمان، مسیحی و یهودی با شرکت در کنفرانسی که توسط مرکز گفت‌وگوهای بین‌فرهنگی و بین‌مذهبی ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در وین برگزار شد، نسبت به خشونت افراط‌ ‌گرایان واکنش نشان دادند.

عبدالله بن عبدالمحسن الترکی، دبیرکل انجمن جهان اسلام که در این نشست شرکت کرده بود درباره گروه تروریستی داعش گفت: برخی از گروه‌های تروریستی که خود را نشات گرفته از اسلام می‌دانند اقدامات جنایتکارانه خود را به نام جهاد انجام می‌دهند در حالیکه این فعالیت‌ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

او خطاب به شرکت‌کنندگان در این کنفرانس از جمله مفتی‌های اعظم مصر، لبنان و اردن، نمایندگان ارشد شماری از کلیساها و رابی دیوید روزن از جامعه یهودیان آمریکا افزود: به همین دلیل است که ما بسیار ناراحت و متاسفیم و این گونه رفتارها را که مخالف اسلام می‌دانیم،‌ محکوم می‌کنیم.

نزار بن عبید مدنی، وزیر مشاور عربستان در امور خارجی نیز با اشاره به این مسئله که داعش با نام اسلام اقدام به ترور و خشونت کرده و تنها ویرانی و مرگ به بار می‌آورد، ظهور این خلافت را تقبیح کرد.

او در این باره گفت: داعشی‌ها تروریست‌هایی هستند که با نام اسلام هر ظلمی که می‌خواهند انجام می‌دهند اما اقدامات آنها هیچ ربطی به اسلام ندارد.

رهبران مذهبی در این کنفرانس از معلمان و اساتید، مساجد و زیارتگاه‌ها و انجمن‌ها خواستند برای مقابله با پیام این شبه‌نظامیان و عضوگیری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی اقدام به ترویج اصول مدارا و سازگاری کنند.

انتهای پیام

کد N589527

وبگردی