آفتاب
مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه:

جامعه عشایری تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند

جامعه عشایری تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند

قشر جامعه عشایری تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و هدف از حضور مسئولان در این نشست، بررسی مسائل و مشکلات خانوارهای عشایری و برنامه‌ریزی در راستای رفع مشکلات آنها است.

علی‌اشرف آزادی در نشست شورای عشایری سرپل‌ذهاب که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: این جلسه با هدف اجرایی کردن آیین‌نامه ساماندهی عشایر برگزار می‌شود تا هماهنگی لازم برای برطرف شدن مشکلات مناطق عشایری و ارائه خدمات مناسبتر به این قشر فراهم شود.

به گزارش ایلنا در سرپل ذهاب، مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه بیان کرد: با توجه به گستردگی خدمات‌رسانی به عشایر توانایی ارائه خدمات به این قشر از سوی تنها یک دستگاه وجود ندارد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود اقدامات عملی و اساسی را برای رفع نیازهای جامعه عشایر و کاهش بخشی از مشکلات آنها انجام دهند.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های عمرانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زیر مجموعه آیین‌نامه ساماندهی عشایر هستند، گفت: وظایف کمیسیون‌ها شامل مواردی چون تهیه برنامه‌های میان مدت و بلندمدت، پیگیری اجرایی شدن آیین‌نامه ساماندهی، تشکیل یگان‌های رزم، گسترش فرهنگ اسلامی، پیگیری اشتغال پایدار عشایر است.

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب نیز در این نشست با اشاره به تلاش و کوشش جامعه عشایری در تولید بخشی از نیازهای جامعه گفت: قشر جامعه عشایری تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و هدف از حضور مسئولان در این نشست بررسی مسائل و مشکلات خانوارهای عشایری و برنامه‌ریزی در راستای رفع مشکلات آنها است.

جهانبخش حیدری بر خدمات‌رسانی بهتر و مناسب‌تر دستگاه‌های اجرایی به عشایر در راستای اجرایی شدن آیین‌نامه ساماندهی عشایر و نیز کیفیت بخشیدن به تولیدات عشایر براساس پیشرفت‌های علمی تاکید کرد.

در این نشست مسئول امور عشایر شهرستان سرپل‌ذهاب با بیان اینکه عشایر این شهرستان 15هزار نفر جمعیت دارند گفت: جامعه عشایری شهرستان سرپل‌ذهاب یک هزار و 800 خانوار هستند که 272هزار واحد دامی در اختیار دارند و سالانه 3هزار و 500 تن گوشت قرمز و 4هزار تن شیر تولید می‌کنند.

در این جلسه مصوب شد مسیر عشایری دراویز به سیاهانه از سوی فرمانداری سرپل‌ذهاب و دالاهو احداث شود و برای آبرسانی سیار به عشایر از سراب گرم استفاده شود.

احداث مجتمع آبرسانی ثابت در مناطق عشایری بیشکان، میان قوپی، کوشک و قیطگ، اولویت دادن اجرای پروژه طرح هادی در کانون‌های اسکان عشایری سرپل‌ذهاب، برطرف شدن مشکل اسکان عشایر در منطقه قراویز و غیره از دیگر مصوبات این نشست بود.

کد N589343

وبگردی