آفتاب

ادامه یافتن تظاهرات مصری‌ها علیه سیسی و کودتاچیان

ادامه یافتن تظاهرات مصری‌ها علیه سیسی و کودتاچیان

درحالیکه شهرهای مصر هم‌چنان شاهد برگزاری تظاهرات علیه کودتاچیان و عبدالفتاح السیسی هستند نیروهای امنیتی مصر ده‌ها تن را از معترضان را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، استان بنی سویف مصر شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وقوع کودتا در این کشور و حاکمیت عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر بود

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهای علیه مسئولان مصری که در کشتار تظاهر کنندگان دست دارند شعار سرداده و خواهان آزاد سازی بازداشت شدگان سیاسی شدند.

در استان قلیوبیه نیز تظاهراتی علیه السیسی و نظامیانی که دست به کودتا زدند برگزار شد و تظاهرکنندگان خواهان بازگرداندن مشروعیت به محمد مرسی رئیس جمهوری عزل شده مصر شدند.

در جنوب قاهره و اسکندریه والمنصوره والمنیا و اسیوط نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد که در آن مردم خواهان محاکمه سیسی به عنوان رهبر کودتا چیان و آزاد سازی بازداشت شدگان سیاسی شدند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی مصر دست کم 100 تن را در جریان متفرق کردن تظاهراتی در مرکز قاهره و 30 تن را در جریان تظاهرات دانشجویان دانشگاه ازهر بازداشت کردند.

انتهای پیام

کد N589308

وبگردی