آفتاب
عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) :

مردم نسبت به اهداف رسانه‌های بیگانه مطلع‌اند

مردم نسبت به اهداف رسانه‌های بیگانه مطلع‌اند

یک عضو مجمع نیروهای خط امام (ره)، گفت: ما نگرانی از فعالیت‌های رسانه‌های اپوزیسیون خارجی نداریم، زیرا مردم ما مطلع هستند که این رسانه‌ها، هدف‌ها و عملکردی سیاسی دارند.

یک عضو مجمع نیروهای خط امام (ره)، گفت: ما نگرانی از فعالیت‌های رسانه‌های اپوزیسیون خارجی نداریم، زیرا مردم ما مطلع هستند که این رسانه‌ها، هدف‌ها و عملکردی سیاسی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم مهرزاد صدیقیانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: متأسفانه در جامعه ما مردم علاقه‌ای به رسانه‌های مکتوب نشان نمی‌دهند. این مسأله هم برای قبل از انقلاب است و هم برای بعد از انقلاب. قبل از انقلاب 30 میلیون جمعیت داشتیم و برای تیراژهای 2هزار تایی متأسف می‌شدیم، الان نزدیک به 80 میلیون جمعیت تیراژهایمان از آن هم که بود کمتر شده است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی ایران تنوع در کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌ها زیاد شد، اما همچنان تیراژها کم است و این نشان می‌دهد که مردم ما نسبت به رسانه‌های مکتوب بی‌علاقه هستند. البته فرهنگ رادیو و تلویزیون و خبرگزاری‌ها هم اضافه شده است، اما آمار دقیقی وجود ندارد که چه میزان توجه مردم را به خود جلب می‌کند.

این عضو مجمع نیروهای خط امام (ره)، تصریح کرد: عملکرد رسانه‌ها در این حوزه خوب و قابل قبول است. آنها تلاش می‌کنند، اما گاهی به هدف نمی‌زنند زیرا هدفشان متحرک است. جامعه ما سیال است و افکار عمومی پایبند به یک خط منظم نیست و دائم از تغییر و تحولات د‌لزده می‌شود.

وی همچنین افزود: به طور مثال رسانه‌ها به مردم می‌گویند تغییراتی در جامعه با روی کار آمدن دولت ایجاد شده است، اما آنها قبول نمی‌کنند و می‌گویند تا به ما نرسد باور نمی‌کنیم. متأسفانه این حالت فردی جایگزین روحیات جمعی شده است.

این فعال سیاسی با اشاره به عملکرد رسانه‌های داخلی در جهت پیشبرد دیپلماسی کشور، خاطرنشان کرد: رسانه های داخلی نسبت به اپوزیسیون‌های خارجی موفق‌تر عمل می‌کنند. هرچند که آنها با پافشاری بر منفی‌گری و جذب آرای منفی مردم گاهی به ظاهر خوب عمل می‌کنند، اما آنچه واقعیت دارد این است که قشر کمی از مردم به صحبت‌های آنها توجه می‌کنند و اصل خبر را بر مبنای خبرگزاری‌های داخلی قرار می‌دهند.

وی در پایان گفت: ما خیال‌مان راحت است که رسانه‌های اپوزیسیون خارجی به اهداف خود نمی‌رسند، زیرا مردم ما آگاهند که آنها اهداف سیاسی را دنبال می‌کنند و قصد طرح مشکلات واقعی مردم را ندارند.

انتهای پیام

کد N589217

وبگردی