آفتاب
دیدار معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه

گزارش خبرنگار ایسنا از سومین روز مذاکرات

گزارش خبرنگار ایسنا از سومین روز مذاکرات

سومین روز مذاکرات هسته‌ای در ادامه رایزنی‌های دو روز گذشته در سطح معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 از سر گرفته می‌شود.

سومین روز مذاکرات هسته‌ای در ادامه رایزنی‌های دو روز گذشته در سطح معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 از سر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعزامی به وین در اولین دیدار دو جانبه روز پنجشنبه معاونان وزیران خارجه ایران و روسیه با یکدیگر دیدار می‌کنند.

مذاکرات در سومین روز خود در حالی دنبال می‌شود که همزمان مذاکرات کارشناسی میان هیات‌های ایران و 1+5 و نیز به طور دوجانبه میان ایران و برخی کشورهای گروه 1+5 انجام می‌شود.

در همین چارچوب هیات‌های کارشناسی ایران و فرانسه روز چهارشنبه با یکدیگر به رایزنی پرداختند.

به گزارش ایسنا، آخرین دور مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در مهلت تعیین شده تا سوم آذر در حالی در وین ادامه دارد که فضای مبهم و سکوت خبری بر آن حاکم است.

رسانه های غربی به شدت بر تمدید مذاکرات در دوره‌های زمانی یک تا سه ماه تمرکز کرده و به نقل از دیپلمات‌های بی نام و نشان از به دست نیامدن توافق تا سوم آذر خبر می‌دهند.

از سویی مقامات ایرانی تاکید دارند که در تلاش برای رسیدن به توافق تا مهلت از پیش تعیین شده جدی هستند.

هم چنین اخبار زیادی مبنی بر حضور یافتن یا نیافتن وزیران خارجه 1+5 وجود دارد که تاکنون هیچ کدام قطعی نشده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا اکنون در سفر اروپایی در لندن به سر می‌برد و قرار است به زودی با همتای فرانسوی‌اش دیدار کند.

وی روز چهارشنبه برای دومین بار طی یک هفته گذشته با یوسف‌ بن‌علوی همتای عمانی خود که او نیز در لندن به سر می‌برد درباره مساله هسته‌ای ایران دیدار کرد.

با وجود این‌که گفته می‌شود آخرین دور مذاکرات هسته‌ای در وین در جریان است و انتظار می‌رود وزیران خارجه 1+5 نیز در این مذاکرات حضور یابند اما هنوز از حضور آن‌ها در وین و پیوستن‌شان به مذاکرات اخبار موثقی منتشر نشده است. در عین حال خبرگزاری آلمان اعلام کرده است که اشتاین مایر شنبه آینده در بازگشت از سفر آفریقای خود به وین می‌آید. اما از حضور جان کری در وین خبر موثقی منتشر نشده است.

گزارش خبرنگار ایسنا از هتل پاله کوبورگ وین را درباره میزبان مذاکرات در اتریش و تدابیر و تدارکات ویژه‌ای که برای رسانه‌های گروهی ترتیب داده است اینجا بخوانید.

انتهای پیام

کد N589210

وبگردی