آفتاب

«فرهادی» سیاست‌باز نیست

«فرهادی» سیاست‌باز نیست

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی علوم سیاست‌باز نیست، بلکه سیاست‌مداری در خط نظام، انقلاب و ولایت است.

فرج‌الله عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، درباره گزینه پیشنهادی رییس‌جمهور برای وزارت علوم اظهار کرد: دکتر فرهادی شخصیتی متعادل، علمی و اجرایی است که مجلس نیز در واکنش به معرفی ایشان نشان داد که اجماع نظر روی ایشان وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که «فرهادی را قبول داریم» ابرازامیدواری کرد که مجلس به وی رای اعتماد بدهد.

هم‌چنین علیرضا منظری توکلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفت: محمد فرهادی گزینه پیشنهادی وزارت علوم به احتمال قریب به یقین از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مجلس بر اساس سه مولفه وزرای پیشنهادی را مورد بررسی قرار می دهد افزود: کارنامه، برنامه و نیز تیم همراهی کننده گزینه پیشنهادی در وزارت خانه، از مولفه های تاثیرگذار در نظر نمایندگان مجلس برای رای اعتماد و یا عدم رای اعتماد به وی است.

وی درباره فرهادی، وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت خانه علوم ادامه داد: ایشان با توجه به تجربه وزارتی و تخصصی ای که دارد از کارنامه موفقی برخوردار بوده، ضمن آنکه توان اجرای برنامه ها بر اساس اسناد بالادستی را نیز دارد و چنانچه در مذاکرات وی با مجلس مشخص گردد تیم همراهی کننده اش با فتنه مناسبات و ارتباطی نداشته باشد، قطعا موفق به کسب رای اعتماد از مجلس خواهد شد.

نماینده مردم بافت با بیان این‌که «فرهادی» بحمدلله با فتنه هیچگونه رابطه ای نداشته است افزود: دکتر فرهادی وزیر دولت اصلاحات بوده و با اینکه به لحاظ گرایش سیاسی اصلاح طلب است اما مجلس قطعا به او رای اعتماد خواهد داد.

وی با اشاره به این گفته رییس جمهور که «دانش آشتیانی» را اصولگرایان به من معرفی کردند، پاسخ داد: مطمئنا رییس جمهور محترم دروغ نمی گویند بنابراین تنها می توان گفت که بخشی از اصولگرایان که اقدام به این کار کرده اند دقت کافی را در معرفی دکتر دانش آشتیانی، اعمال نکرده‌اند.

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس نیز با اشاره به معرفی فرهادی به عنوان وزیر علوم پیشنهادی نیز به ایسنا گفت: خوشبختانه با توجه به جو مساعد مجلس و عملکرد مثبت دکتر فرهادی در مقاطع مختلف مسئولیت، به نظر می‌رسد برای رای اعتماد گرفتن از نمایندگان راه سختی را در پیش نداشته باشد.

وی تصریح کرد: دکتر فرهادی کسی نیست که از معاونین مشکل‌دار استفاده کند و در دوره‌های مسئولیت خود چه در وزارت و چه در هلال احمر عملکرد مثبت و قابل دفاعی داشته است.

وی افزود: این سوابق به ایشان کمک می‌کند، ضمن اینکه در جلسات آینده رهروان نیز اعضای این فراکسیون در مورد ایشان نظرات خود را اعلام می‌کنند و فکر می‌کنم حمایت خوبی از ایشان صورت گیرد.

هم‌چنین حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفت: دکتر «فرهادی» اعتدال مد نظر دولت و مجلس را کاملا داراست و من امیدوارم و فکر می‌کنم در مجلس رای بیاورد.

وی اظهار کرد: آقای فرهادی از چهره‌های علمی، شاخص و باتجربه است که به مسائل دانشگاه‌ها و آموزش عالی کشور آشناست. ایشان تجربه وزارتی خوبی هم دارد و فردی معتدل بوده و حاشیه‌ای ندارد و حتما در مجلس رای خوبی خواهد آورد.

وی تصریح کرد: آقای فرهادی مسائل آموزش عالی کشور را می‌شناسد و در حوزه بهداشت و درمان کار کرده و چهره دانشگاهی و علمی است.

محمد فرهادی روز چهارشنبه از طرف رئیس‌جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شد.

انتهای پیام

کد N589208

وبگردی