آفتاب

رویکرد دو گانه شورای امنیت در مورد تحولات سرزمین های اشغالی

رویکرد دو گانه شورای امنیت در مورد تحولات سرزمین های اشغالی

شورای امنیت سازمان ملل که در حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و قتل عام بیش از 2 هزار فلسطینی سکوت اختیار کرده بود، در اقدامی جانبدارانه حمله دو فلسطینی به یک کنیسه در بیت المقدس را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تحولات اخیر خاورمیانه بار دیگر از استانداردهای دوگانه نهادهای غربی به اصطلاح بین المللی پرده برداشت. خبرگزاری فرانسه اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل با تشکیل جلسه ویژه ای حادثه رخ داده در یک کنیسه واقع در غرب بیت المقدس را محکوم کرد.

این اقدام در حالی از سوی حامیان غربی رژیم صهیونیستی در شورای امنیت انجام می گیرد که این شورا پیشتر در حمله همه جانبه ارتش اسرائیل به خانه های مردم بی دفاع غزه تنها نظاره گر بود. بر این اساس شورای امنیت با صدور اعلامیه ای حمله به کنیسه را "اقدامی تروریستی" خوانده و طرف های فلسطینی و اسرائیلی را به همکاری فراخواند.

اعضای 15 گانه شورای امنیت همچنین نگرانی خود را از تحولات خشونت بار اخیر در اراضی اشغالی اعلام کرده و از سیاستمداران و شهروندان دو طرف خواستند به منظور کاستن از شدت بحران، از دست زدن به اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند.

گفتنی است به دنبال سرکوب اعتراضات فلسطینی ها توسط نظامیان صهیونیست، روز سه شنبه دو فلسطینی با تبر و کلت کمری وارد کنیسه ای در محله "هارنوف" بیت المقدس شده و 4 صهیونیست را کشته و چند نفر دیگر را مجروح کردند.

کد N588857

وبگردی