آفتاب
موسوی در گفتگو با مهر:

40 فعالیت در حوزه ورزش معولان توسط بهزیستی فارس انجام شد/ ورزش بعد از اشتغال حلقه طلایی توانبخشی معلولان

40 فعالیت در حوزه ورزش معولان توسط بهزیستی فارس انجام شد/ ورزش بعد از اشتغال حلقه طلایی توانبخشی معلولان

شیراز – خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی فارس گفت: در سال جاری 40 نمونه فعالیت در حوزه ورزش معولان توسط اداره کل بهزیستی فارس انجام شده است.

مرتضی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: ورزش و تربیت بدنی فضای مناسبی برای به کارگیری اصول اخلاقی، اجتماعی، و تربیت جسم و روان افراد محسوب می شود.

وی ادامه داد: همیشه یکی از بهترین و ماندگارترین و تاثیرگذارترین خاطرات هر شخص، خاطرات ورزشی است که در گذرگاه زمان و در طول عمرم به تجربیات، رفتارها و اندوخته های فردی تبدیل می شوند و در شکل گیری شخصیت افراد نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: افراد مختلف در زندگی ورزشی شیوه زندگی فردی و گروهی، پیروی از قوانین و مقررات، احترام به بزرگان، نقشهای اجتماعی، کمک به همنوعان و خصلت های نیکو و والای انسانی و نزدیکی به خالق هستی را می آموزند که مقدمه ای برای ورود به زندگی اجتماعی افراد محسوب می شود.

موسوی اظهار کرد: گروه هدف اداره کل بهزیستی استان نیز با توجه به وضعیت های خاص خود در گروه های مختلف توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری نیازهای ورزشی خاص خود را طلب می کنند که بیشترین فعالیت سازمان در حوزه توانبخشی و گروه های هدف این حوزه است.

وی یادآور شد: گروه هدف توانبخشی شامل معلولان جسمی و حرکتی، ناشنوایان، نابینایان، افراد کم توان ذهنی، روانی مزمن و سالمندان است.

مدیرکل بهزیستی فارس بیان کرد: علاوه بر تاثیرات ذکر شده، اثرات مثبت ورزش در گروه های هدف این سازمان و علی الخصوص توان خواهان امور توانبخشی بسیار گسترده و مفید است تا جایی که بعد از اشتغال می توان به عنوان حلقه طلایی توانبخشی از آن نام برد.

موسوی اضافه کرد: شاهد این قضیه قهرمانان عرصه ورزش معلولین هستند که علاوه بر استقلال شخصی و خانوادگی زندگی بسیاری از آن ها سرمشق زندگی افراد سالم جامعه نیز هست.

وی ابراز داشت: یکی از اهداف سازمان بهزیستی ارتقا سطح توانبخشی و سلامت افراد تحت حمایت توسط ورزش و تربیت بدنی است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: در این راستا اداره کل بهزیستی استان فارس نیز فعالیت های گسترده ای در زمینه ورزش و معلولین داشته که صورت هر ساله و مداوم در جهت گروه های مختلف تحت حمایت برگزار می شود.

موسوی گفت: این فعالیت ها شامل اردوهای فرهنگی ورزشی، مسابقات ورزشی، مساعدت به تیم ها و قهرمان های ورزشی، برگزاری و حضور در مراسم های مختلف ورزشی و تقدیر از مدال آوران است که در سال جاری 40 نمونه از این فعالیت ها توسط بهزیستی فارس انجام شده است.

وی اضافه کرد: هشت مسابقه و جشنواره ورزشی و برگزاری 14 اردوی فرهنگی ورزشی از جمله فعالیت های انجام شده هستند.

 

 

 
[div id='__hggasdgjhsagd_once'] 
کد N588113

وبگردی