آفتاب
جعفری بنه‌خلخال طی تذکر شفاهی درخواست كرد:

تخصیص تسهیلات بیشتر به مناطق کمتر توسعه‌یافته

تخصیص تسهیلات بیشتر به مناطق کمتر توسعه‌یافته

برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باید فکر جدی صورت گیرد و راهکارهایی مانند تخفیف در مالیات، تخفیف در درصد حق بیمه کارفرما و تخفیف در نرخ سود تسهیلات بانکی به ویژه صندوق توسعه ملی پیشنهاد می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر ضرورت توسعه متوازن در کشور از مسئولان خواست منابع و تسهیلات بیشتری به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، جلیل جعفری بنه‌خلخال در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی گفت: در هفته‌های حساس بررسی بودجه 94 و احکام دائمی آن هستم، خواهش من از دولت محترم و همکاران گرامی این است که جهت‌گیری‌ها به سمت توسعه متوازن کشور باشد و مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از منابع و تسهیلات بیشتری برخوردار شوند.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در ادامه تذکر خود با اشاره به ضرورت آسفالت جاده‌های روستایی در کل کشور، خواستار اختصاص حداقل یک‌هزار میلیارد تومان به این مورد شد و افزود: باید برای احداث سدهای کوچک و معیشتی در روستاها، ردیف ملی در نظر گرفته شود، زیرا با اعتبارات استانی و شهرستانی،‌ امکان احداث سدهای معیشتی وجود ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باید فکر جدی صورت گیرد و راهکارهایی مانند تخفیف در مالیات، تخفیف در درصد حق بیمه کارفرما و تخفیف در نرخ سود تسهیلات بانکی به ویژه صندوق توسعه ملی پیشنهاد می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه حقوق معلمان مکفی نیست و باید مورد توجه جدی قرار گیرند، در ادامه تذکر خود از وزیر نیرو خواست با توجه به فصل آبیاری و مراحل نهایی ساختمان سد گیوی، این سد حداقل 20 درصد آبگیری شود. امیدواریم همین امسال عملیات اجرایی سد شهید برونسی شروع شود و آقای نوبخت و وزیر نیرو کمک لازم به آن را داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: عملیات اجرایی تونل بین خلخال و گیلان هرچه زودتر شروع شود و اعتبارات لازم برای جاده‌ خروجی خلخال در سال آینده به گونه‌ای باشد که تکمیل شود. از وزرای صنعت، معدن و تجارت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی که هر دو قول داده‌اند مشکل کارخانه سیمان خلخال را حل کنند، خواهشمندیم تدابیری اتخاذ کنند تا عملیات اجرایی آن مجدداً از سر گرفته شود.

کد N587972

وبگردی