آفتاب

کوچک‌زاده: مسئولان و حاکمان سطح زندگی‌شان را پایین بیاورند

کوچک‌زاده: مسئولان و حاکمان سطح زندگی‌شان را پایین بیاورند

یک عضو جبهه پایداری معتقد است که اولین قدم برای تأمین نظر امام(ره) این است که مسئولان و حاکمان سطح زندگی‌شان را پایین بیاورند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی کوچک‌زاده در نطق میان دستور امروز خود در مجلس شورای اسلامی به قرائت بخش‌هایی از صحبت‌های رئیس جمهور در خصوص جایگاه مجلس پرداخت.

نماینده مردم تهران با قرائت بخش‌هایی از صحیفه امام (ره) گفت: اگر در صحیفه امام (ره) کلید واژه‌های اسلام ناب محمدی، اسلام آمریکایی، اسلام مرفهین بی‌درد، ‌اسلام راحت‌طلبان و جنگ فقر و غنا را جستجو کنیم، در هیچ جای صحیفه تا قبل از مرداد سال 1366 این کلید واژه‌ها وجود نداشت و عجیب اینکه امام خمینی(ره)،‌از این سال که مصادف با سالگرد جنگ است از این واژه‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: به طور مثال درباره واژه اسلام ناب محمدی (ص) 21 سخنرانی انجام می‌دهند، امام اسلام ناب را هم تعریف کرده‌اند، اسلامی که پرچم‌داران آن پابرهنگان، مظلومان و فقرای جهان هستند و دشمنان آن ملحدان، کافران، سرمایه‌داران و پول پرستان هستند.

وی گفت: امروز می‌خواهم ادعا کنم تمام دعواها بین اعتدال و اصلاح و معتدل، اگر دروغ نباشد و اگر نفاق و ریا کاری نباشد، از سر بی‌توجهی است و بی‌اعتبار است. تنها دعوای معتبر دعوای فقر و غنا است، دعوای مردم پابرهنه و مظلوم جنوب شهرها با مرفهان بی‌دردی که در سدها قایق‌سواری و اسکی روی آب ‌می‌کنند، دعوای کسانی است که گرفتار پول دارو، ازدواج و جهیزیه هستند با کسانی که با پورشه‌ها و فراری‌ها جلوی مردم رژه می‌روند.

این عضو جبهه پایداری مدعی شد: عده‌ای از اینها پول خرج کرده یک حزب به اسم اصلاح‌طلب درست کرده و عده‌ای نیز یک حزب به اسم معتدل؛ بنده تضمین می‌کنم مشکل مملکت حتی با وزیر شدن بهترین تحصیل‌کردگان دانشگاه‌های جهان و با 20 سال سابقه هم قابل حل نیست، باید پشتیبانی این مردم را داشت، تنها راهی که پیش روی ما است قانون اساسی است، نباید بیشتر از دخلی که شایسته است برداشته و هزینه شود.

وی ادامه داد: منظورم اشرافی‌گری مسئولان است، بیخود نگویید که هیچ فقیهی در جواب آقای جنتی هیچ صحبتی نکرده است. فقیه‌ترین، ‌فیلسوف‌ترین و باتقواترین فرد مسلمان بعد از معصومین (ع) جز امام نمی‌شناسنم، امام گفته‌اند من نمی‌توانم پول را بگیرم و به طلاب بدهم ولی مردم گرسنه و بیچاره بمانند و دین از بین برود. این سخن در دهه 40 که هنوز امام حکومت در دستشان نبود بیان شده است.

انتهای پیام

کد N587935

وبگردی