آفتاب

ولید المعلم چهارشنبه آتی به مسکو می‌رود

ولید المعلم چهارشنبه آتی به مسکو می‌رود

منابع دیپلماتیک غربی در مسکو اعلام کردند که وزیر خارجه سوریه و هیات همراه وی چهارشنبه آتی به روسیه رفته و با مسئولان روسی در مسکو دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع دیپلماتیک غربی در مسکو به روزنامه الوطن سوریه اعلام کردند که ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه و هیات همراه وی روز چهارشنبه آتی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مسکو دیدار و با وی در خصوص نظرات روسیه برای برگزاری کنفرانس سوری-سوری در مسکو بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

این منابع اعلام کردند: مسکو تنها نظرات و دیدگاه‌های خود را ارائه می‌کند و طرح آماده‌ای در اختیار ندارد. اما در مرحله اول خواهان مشورت و گفت‌وگو با دمشق و بحث در خصوص نتایج کنفرانسی است که در مسکو برگزار خواهد شد.

به گزارش منابع مذکور وزارت خارجه روسیه امیدوار است تا نشستی میان ائتلاف مخالفان سوریه و مسئولان نظامی در سریع‌ترین زمان ممکن جهت از سرگیری مذاکرات سیاسی که در ژنو متوقف شد، برگزار کند.

منابع دیپلماتیک در مسکو اخبار منتشر شده در خصوص وجود طرح آماده‌ای از سوی استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه را تکذیب و تاکید کردند: این اخبار صحت ندارد و تنها نظرات و دیدگاه‌هایی مطرح می‌شود که در دیدار هفته آتی میان ولید المعلم و هیات همراه وی که شامل بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و فصل مقداد، معاون وزیر خارجه با مسئولان روسی در مسکو بررسی می‌شود.

انتهای پیام

کد N587854

وبگردی