آفتاب
یک استاد حوزه و دانشگاه:

واقعه کربلا با پیام امام سجاد(ع) جهانی شد

واقعه کربلا با پیام امام سجاد(ع) جهانی شد

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر امام سجاد(ع) و حضرت زینب(علیهما السلام) نبودند واقعه کربلا به گوش جهانیان نمی‌رسید.

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر امام سجاد(ع) و حضرت زینب(علیهما السلام) نبودند واقعه کربلا به گوش جهانیان نمی‌رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام گنجی در مراسم سخنرانی دعای توسل مسجد مقدس جمکران با بیان این‌ که «کربلا دارای دو چهره است» ایثار، شهادت و از خود گذشتگی را چهره نخست و چهره دوم را پیام رسانی دانست.

وی گفت: چهره ایثار، شهادت و از خود گذشتگی را یاران امام حسین(علیه السلام) در واقعه کربلا نشان دادند؛ ولی چهره پیام رسانی این واقعه را امام سجاد و حضرت زینب(علیهما السلام) بر عهده داشتند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که «با پیام رسانی حضرت زین العابدین(علیه السلام) کربلا یک چهره جهانی شد» بیان کرد: اگر امام سجاد(ع) و حضرت زینب(علیهما السلام) نبودند واقعه کربلا به گوش جهانیان نمی‌رسید.

گنجی با تأکید بر این‌که «پیام رسانی حضرت سجاد(ع) پایه‌های حکومت یزید را لرزاند» گفت: سخنان امام(ع) به قدری در مردم شام اثرگذار بود که یزید سه روز از کاخ خود به سبب ترس کشته شدن از سوی مردم خارج نمی‌شد.

وی تصریح کرد: روشنگری امام چهارم(ع) مردم را بیدار و کاخ یزید را ویران کرد، به گونه‌ای که پس از این روشنگری و تبیین امام سجاد(ع) حکومت یزید که معاویه سال‌ها برای تشکیل آن تلاش کرده بود ویران و نابود شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که «امام زین العابدین(ع) فرهنگ امامت و ولایت را وارد شام کردند» بیان کرد: امام(علیه السلام) با سخنان خود آبروی خاندان ابوسفیان را بردند.

وی یادآور شد: حتی وقتی امام سجاد(ع) می‌خواستند به بالای منبر رفته و سخنرانی کنند، یزید می‌گوید «این فرد از منبر پایین نمی‌آید مگر این‌ که آبروی خاندان ابوسفیان را ببرد».

انتهای پیام

کد N587821

وبگردی