آفتاب
وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای انگلیسی:

امیدوارم با ایران به توافق برسیم

امیدوارم با ایران به توافق برسیم

ایران برای این‌که نشان دهد برنامه هسته‌ای‌اش کاملا صلح‌آمیز است باید انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای انگلیسی خود گفت: امیدواریم به توافق برسیم اما نمی‌توانیم پیش‌بینی در این زمینه انجام دهیم.

به گزارش ایلنا، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که به لندن سفر کرده است در دیدار با فیلیپ هاموند همتای انگلیسی خود در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و مسائل بین‌الملل گفت‌وگو کردند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، جان کری پس از دیدار با هاموند با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران، گفت: ما در یک هفته بسیار حساس قرار داریم.واضح است که ایران به منظور اثبات ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای‌اش با ما همکاری می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: امیدواریم بتوانیم به توافق برسیم اما نمی‌توانیم پیش‌بینی در این زمینه انجام دهیم و این کار را نخواهیم کرد.

همچنین وزیر امور خارجه انگلیس با بیان این‌که در گفت‌وگو با همتای آمریکایی‌اش درباره مذاکرات ایران رایزنی کرده است، گفت: اگرچه ما امیدواریم که به بهترین نتیجه یعنی به یک توافق دست پیدا کنیم، ما با ایران یک توافق بد انجام نخواهیم داد.

هاموند یادآور شد که ایران برای این‌که نشان دهد برنامه هسته‌ای‌اش کاملا صلح‌آمیز است باید انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.

بر اساس این گزارش، جان کری قرار است اواخر هفته جاری به مذاکرات هسته‌ای ایران در وین بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه آمریکا ابتدا قرار بود روز گذشته به پایتخت اتریش برود که این سفر به تاخیر افتاده است.

کد N587790

وبگردی