آفتاب

اصرار آمریکا بر «زیاده‌خواهی» در مذاکرات

اصرار آمریکا بر «زیاده‌خواهی» در مذاکرات

علی‌رغم تاکید مقامات رسمی کشورمان بر ضرورت لغو کامل تحریم‌ها در نتیجه مذاکرات، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن تحریم‌هاعلیه ایران را ابتدا به حالت تعلیق درخواهد آورد و در صورتی که از پایبندی ایران به تعهداتش اطمینان حاصل کند آن‌ها را لغو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از اسپوتنیک، جف راسکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: در صورت حصول یک توافق هسته‌ای واشنگتن ابتدا تحریم‌هاعلیه ایران را تعلیق می‌کند و زمانی که از پایبندی ایران به تعهداتش اطمینان حاصل کند آن‌ها را لغو خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به نگرانی‌های دولت‌های پیشین آمریکا به علاوه اعضای کنگره از نظر آمریکا لغو ابتدایی تحریم‌ها از نظر منطقی و سیاسی درست نیست. تعلیق تحریم‌ها اجازه می‌دهد که در صورت عدم پایبندی ایران به توافق نهایی آنها را به جای اولیه خود بازگردانیم.

بر اساس این گزارش سخنگوی وزارت امور خارجه در حالی این اظهارات را بیان کرده است که ایران و 1+5 برای انجام آخرین دور مذاکرات هسته‌ای و به منظور دستیابی به یک توافق جامع نهایی رایزنی‌های خود رااز روز 18 نوامبر در وین پایتخت اتریش آغاز کرده‌اند.

انتظار می‌رود این کشورها بتوانند تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر به توافقی کامل در خصوص برنامه‌ی هسته‌ای ایران و چگونگی لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران کشور دست پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، آمریکا در حالی اعلام می‌کند قصد تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را دارد که مقامات ایرانی همواره تاکید کرده‌اند لغو یکجا و کامل تحریم‌ها شرط ایران برای دستیابی به

توافق هسته‌ای نهایی و محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای شان است و اگر مذاکرات شکست بخورد به این دلیل است که قدرت های جهانی زیاده‌خواهی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N587761

وبگردی