آفتاب

دیدار اعضای گروه‌های دوستی پارلمانی مجالس ایران و ویتنام

دیدار اعضای گروه‌های دوستی پارلمانی مجالس ایران و ویتنام

هیأتی پارلمان کشورمان که به ویتنام سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود با مقامات سیاسی – پارلمانی این کشور با اعضای گروه مقابل در مجلس ویتنام دیدار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، تأکید بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری‌های دوستانه فیمالین بویژه در عرصه‌های تجاری و اقتصادی، نقش مهم پارلمان‌ها در تحکیم روابط فیمابین و اهمیت رفت‌ و‌ آمدهای مقامات عالیرتبه دو کشور و تحولات ملی و منطقه‌ای از محورهای گفت‌وگوهای طرفین در این دیدار بود.

سبحانی‌نیا رئیس هیأت پارلمانی کشورمان در ابتدای این دیدار با بیان اشتراکات دیدگاه‌ها و مواضع دو کشور در زمینه موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: اراده مقامات عالیرتبه ایران و ویتنام بر توسعه مناسبات نزدیک فیمابین در تمامی عرصه‌ها است و در این زمینه گفت‌وگوهای پارلمانی نقش مهم و سازنده ایفا می‌کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – ویتنام در ادامه با اشاره به موقعیت ایران در غرب آسیا و ویتنام در شرق آسیا، گفت: با توجه به جایگاه مهم دو کشور در دو منطقه مهم زمینه همکاری‌های بازرگانی – تجاری و منطقه‌ای فیمابین تهران و هانوی وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تشریح تحولات منطقه خاورمیانه بویژه اوضاع عراق و سوریه و بهانه‌گیری‌های قدرت‌های استکباری و موضوع هسته‌ای ایران، گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران حمایت از آرامش پایدار، امنیت منطقه، مقابله با گروه‌های تروریستی می‌باشد.

وی در مورد مذاکرات جاری ایران و 1+5، گفت: در صورت صداقت و عدم کارشکنی 1+5 دستیابی به توافق در موضوع هسته‌ای ایران امکانپذیر است.

هاوی رئیس گروه دوستی با ایران در مجلس ویتنام نیز در این دیدار سفر هیأت پارلمانی ایران را به کشورش بسیار مهم خواند و گفت: رفت و آمدهای پارلمانی می‌تواند ضمن ایجاد درک متقابل و آشنایی طرفین با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور به تقویت روابط دوستانه کمک کند.

وی در همین راستا گسترش مبادلات تجاری – بازرگانی را ضروری دانست و گفت: شرکت‌های ایرانی می‌توانند در عرصه‌های مختلف فنی، مهندسی، عمرانی و سرمایه‌گذاری شرکت در ویتنام فعال شوند.

انتهای پیام

کد N587760

وبگردی