آفتاب

اولاند حضور دو تبعه فرانسوی در فیلم داعش را تایید کرد

اولاند حضور دو تبعه فرانسوی در فیلم داعش را تایید کرد

تسنیم نوشت:

 رئیس جمهور فرانسه امروز چهارشنبه تایید کرد که دو فرانسوی که به عنوان مظنون در فیلم ویدئویی داعش نشان داده شده‌اند مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در حالی از شناسایی دو تبعه این کشور در فیلم ویدئویی داعش خبر داده است که "شستشوی مغزی" جوانان را به شدت محکوم کرده است.
بر اساس این گزارش فیلم ویدئویی منتشر شده توسط داعش نشان می دهد که این دو تبعه فرانسوی در اعدام 18 اسیر سوری و یک شهروند آمریکایی دست داشته اند.
اولاند در کنفرانس خبری در کانبرا همراه با تونی ابوت نخست وزیر استرالیا تصریح کرد: همه آنچه که الان می توانم بگویم این است که این دو نفر فرانسوی بوده اند. یکی از آنها قطعا شناسایی شده و نفر دیگر نیز در حال شناسایی است.
مقام های قضایی فرانسه اعلام کرده اند که نفر اول جوانی 22 ساله به نام ماکسیم هوچارد از شهر نورماندی در شمال فرانسه است ولی هویت فرد دوم هنوز اعلام نشده است.
اولاند افزود: هنوز به درستی مشخص نیست که نقش این دو تبعه فرانسوی در این اعدام ها چه بوده و دستگاه قضایی در این خصوص تحقیق و بررسی خواهد کرد.
برنارد کازنیو وزیر کشور فرانسه نیز تاکید کرد که هوچارد در اوت 2013 میلادی پس از اینکه در سال 2012 میلادی در موریتانی اقامت داشته به سوریه رفته است. به نظر می رسد حدود 1000 تبعه فرانسوی در جنگ عراق و سوریه شرکت داشته اند و 375 نفر آنها هنوز در این مناطق هستند. حداقل 36 نفر از آنها تاکنون کشته شده اند.
اولاند که نخستین رئیس جمهور فرانسه است که دیداری رسمی از استرالیا داشته افزود: مساله جنگجویان خارجی و اینکه چگونه شستشوی مغزی می شوند یک نگرانی بزرگ است.
فرانسه نیز مانند آمریکا و بریتانیا به شدت نگران تعداد شهروندانی است که به عراق و سوریه برای شرکت در جنگ در کنار گروه های افراطی و تندرو می روند.
فرانسه ماه جاری قانون مقابله با تروریسم را تصویب کرد که بر اساس آن هر کسی که مظنون برای سفر به خارج از این کشور با هدف شرکت در جنگ در کشورهای دیگر باشد محکوم خواهد شد.

4949

کد N587592

وبگردی