آفتاب

مذاکرات پاریس، سفر جان کری به وین را لغو کرد

مذاکرات پاریس، سفر جان کری به وین را لغو کرد

ایرنا نوشت:

 'جن ساکی' سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که 'جان کری' وزیر امور خارجه این کشور سفر به وین را به تعویق انداخته است و فردا (پنجشنبه) در ادامه رایزنی در مورد مذاکرات هسته ای به پاریس می رود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، جان کری که از شامگاه (دوشنبه) در لندن به سر می برد، قرار بود روز چهارشنبه برای ادامه مذاکرات ایران و گروه 1+5 به وین برود؛ اما به گفته جن ساکی وی سفر خود را به تعویق انداخته است و هنوز تاریخ دقیق سفرش به وین معلوم نیست.

  ساکی خاطر نشان کرد که کری امروز را نیز در لندن خواهد ماند و مشاوره با گروه در حال مذاکره با ایران در وین را هدایت می کند، همچنین با مشاوران خود در واشنگتن ارتباط دارد.

ساکی افزود: کری روز پنجشنبه راهی پاریس می شود و با 'سعود الفیصل' وزیر امور خارجه عربستان سعودی و 'لوران فابیوس' وزیر امور خارجه فرانسه در مورد مذاکرات هسته ای ایران جداگانه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

وی روز گذشته در لندن و بعد از دیدار با 'فیلیپ هاموند' همتای انگلیسی خود گفته بود امیدواریم توافق هسته ای نهایی با ایران حاصل شود،اما ایران باید با توسل به همه راهکارهای ممکن صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش را ثابت کند.

وی افزود: امیدواریم توافق حاصل شود؛ اما هیچ پیش بینی ممکن نیست.

هاموند نیز گفته بود باور دارم که توافق با ایران ممکن است، اما ما با توافقی بد موافقت نخواهیم کرد. این مذاکرات بشدت دشوار است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز روز گذشته (صبح سه شنبه) در راس تیم مذاکره کننده هسته ای وارد وین پایتخت اتریش شد تا دهمین دور مذاکرات جامع هسته ای را در نزدیک به یک هفته مانده به پایان ضرب الاجل تعیین شده با حضور نمایندگان گروه 1+5 آغاز کند.

ظریف و 'کاترین اشتون' هماهنگ کننده برنامه هسته ای ایران روز گذشته روند اقدامات پیش رو را برای ادامه مذاکرات بررسی کردند.

52261

کد N587589

وبگردی