آفتاب
در دومین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5؛

نشست‌های دوجانبه ایران و 1+5 در سطح معاونان ادامه پیدا کرد

نشست‌های دوجانبه ایران و 1+5 در سطح معاونان ادامه پیدا کرد

سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی صبح روز چهارشنبه با هیات روسی دیدار کرد و سپس به طور جداگانه با نمایندگان هیات‌های آلمان، فرانسه و انگلیس دیدار خواهند کرد.

دومین روز از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 با مذاکرات و نشست‌های دوجانبه میان هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و 1+5 در سطح معاونان ادامه پیدا کرد.

به گزارش ایلنا؛ سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی صبح روز چهارشنبه با هیات روسی دیدار کرد و سپس به طور جداگانه با نمایندگان هیات‌های آلمان، فرانسه و انگلیس دیدار خواهند کرد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان صبح روز سه‌شنبه در راس هیاتی برای آخرین دور مذاکرات هسته‌ای تا مهلت تعیین شده سوم آذر وارد وین شد.

ظریف و اشتون پس از این دیدار اظهارنظر جدیدی درباره مذاکرات که در روزها و شرایط حساس خود قرار دارد، نداشتند.

 عصر روز سه‌شنبه مذاکرات دیدارهای جداگانه و چندجانبه میان هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و 1+5 انجام شد که در همین چارچوب معاونان وزیر خارجه کشورمان با معاونان وزیر خارجه آمریکا به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کردند.

هیات ایرانی با نماینده اتحادیه اروپا و چین نیز دیدار کردند.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان صبح روز سه‌شنبه هنگام ورود به وین در سخنانی اعلام کرد که جمهوری اسلامی به دنبال راه‌حل، تفاهم و تعامل سازنده است و در صورتی که طرف مقابل اراده سیاسی برای اتخاذ تصمیمات سخت داشته باشد پیشنهادهای متعددی برای حصول توافق وجود دارد.

ظریف با اشاره به اختلافاتی که هنوز در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای به قوت خود باقی است، اظهار کرد: بر روی همه موضوعات اختلاف داریم اما موضوع میزان غنی‌سازی نه اصل غنی‌سازی و نحوه حرکت به سمت غنی‌سازی صنعتی وقت همه هیات‌ها را در مذاکرات گرفته است. متاسفانه گرایشی در غرب هنوز فکر می‌کنند تحریم‌ها علیه ایران برای‌شان منفعت داشته و راه‌حل است از این رو موضوع تحریم‌ها نیز مورد اختلافی است.

کد N587510

وبگردی