آفتاب

واکنش انصارالله به ترور معاون حزب اصلاح یمن

واکنش انصارالله به ترور معاون حزب اصلاح یمن

تسنیم نوشت:

انصارالله با صدور بیانیه‌ای به ترور معاون حزب اصلاح یمن واکنش نشان داد و آن را در راستای تحقق اهداف آمریکا دانست.
به گزارش  پایگاه یمن پرس، شورای سیاسی انصارالله با صدور بیانیه‌ای جنایت ترور صادق منصور الحیدری معاون دبیر حزب اصلاح را اقدامی زبونانه در راستای به بن بست کشاندن روند سیاسی و روند اجرایی کردن توافق نامه صلح و مشارکت ملی و تلاشی برای آشوب سیاسی دانست.

در این بیانیه آمده است: این اقدامات با جامعه مسلمان یمن و ارزش‌ها و عادات و هنجارهای آن منافات دارد و ربطی به اسلام ندارد و در خدمت طرح های آمریکا در منطقه که در راستای ایجاد آشوب و درگیری است مشابه آنچه در عراق و دیگر کشورهای رخ داد، است.

شورای سیاسی انصارالله از مسئولان خواست که به سرعت در راستای شناسایی و بازداشت عاملان این جنایت و معرفی آنها به چنگال عدالت اهتمام ورزند.

در این بیانیه آمده است: ما از همه طرف های سیاسی در یمن می خواهیم که به مسئولیت خود عمل کنند و تلاش خود را برای تقویت روابط برادری و توقف اقدامات رسانه ای و سیاسی که بیگانگان از آن برای سرپوش گذاشتن جنایات خود علیه ملت یمن بهره برداری می کنند، به کار گیرند.

صبح روز گذشته افراد ناشناس صبح امروز با استفاده از بسته انفجاری به خودروی صادق منصور معاون دبیر کل حزب الاصلاح حمله و وی را ترور کردند.برخی از منابع اعلام کردند که فرد مهاجم بمب دستی را به سوی وی پرتاب کرده است و برخی دیگر نیز از بمب‌گذاری خودروی وی خبر دادند.چند روز پیش نیز دکتر محمد عبدالملک المتوکل فعال سیاسی و رئیس حزب اتحاد نیروهای مردمی یمن و از چهره‌های نزدیک به انصار الله در یکی از خیابان های اصلی شهر صنعاء پایتخت یمن ترور شد.

52261

کد N587496

وبگردی