آفتاب
سیدحسن خمینی در همایش ملی اعتدال:

بخشش گوهر گمشده جامعه ما است/ گفتگو و تمرین اعتدال

بخشش گوهر گمشده جامعه ما است/ گفتگو و تمرین اعتدال

تولیت آستان حرم مطهر امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه اعتدال هم علت و هم معلول بسط محبت در جامعه است، گفت: جامعه معتدل یکی از قواعدش بخشش است و انسان‌ها حق ندارند خطا کنند ولی اگر خطا کردند حق دارند بخشیده شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن خمینی در همایش ملی اعتدال که از صبح امروز در سالن همایش‌های کتابخانه ملی در حال برگزاری است، با تسلیت شهادت حضرت زین‌العابدین(ع) گفت: مهمترین بُعد اعتدال، رابطه اش با عدالت و نسبت آن با حوزه اندیشه و عمل است.

وی با اشاره به آثار اجتماعی اعتدال تصریح کرد: امام علی(ع) در غررالحکم می‌فرمایند یکی از آثار اعتدال عدم هلاکت است، جامعه معتدل از بین نمی‌رود و دستخوش ضربات مهلک نمی‌شود.

حسن خمینی افزود: از آثار دیگر اعتدال این است که کارها، آسان و مشکلات حل می شود. همچنین اعتقاد موجب بقای نام نیک است و کسی در آینده نامش می‌ماند که معتدل زندگی کند و از افراط جز ملامت چیزی باقی نمی‌ماند.

تولیت آستان حرم مطهر امام خمینی(ره) ادامه داد: در دوره‌ای ممکن است یک موجی به‌وجود آید و افرادی را در برگیرد، اما بعد از آن که موج فروکش کرد، همان اولیاء شیطان که مردم را به موج دعوت کردند، اولین کسانی هستند که انتقاد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعتدال هم علت و هم معلول بسط محبت در جامعه است، بیان کرد: اگر جامعه‌ای معتدل نباشد، محبت در آن نیست. با تلخی کردن جامعه از درون از بین می‌رود و دچار افترا می‌شود.

خمینی با تاکید بر اینکه بخشش، گوهر گمشده امروز جامعه ما است، گفت: جامعه‌ای که گذشته‌اش را فراموش نمی‌کند، آینده‌اش را در گذشته‌اش خواهد ساخت. انسان‌ها حق ندارند خطا کنند، ولی اگر خطا کردند، حق دارند بخشیده شوند. جامعه معتدل یکی از قواعدش بخشش است.

ادامه دارد...

کد N587466

وبگردی