آفتاب

بازداشت داماد رئیس‌جمهور مخلوع تونس به محض ورود به این کشور

بازداشت داماد رئیس‌جمهور مخلوع تونس به محض ورود به این کشور

دستگاه قضایی تونس حکم جلب سلیم شیبوب یکی از دامادهای رئیس‌جمهور مخلوع تونس را در پی بازگشتش به کشور صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، وسام السعیدی، یکی از وکیلان سلیم شیبوب، داماد زین‌العابدین بن علی، رئیس‌جمهور مخلوع تونس اعلام کرد: قاضی پرونده سلیم شیبوب حکم بازداشت وی را به دلیل یک معامله تجاری با گروه صنعتی فرانسه «الستوم» صادر کرد و شیبوب به زندان المرناقیه در نزدیکی پایتخت انتقال داده شده است.

همچنین سفیان السلیطی، سخنگوی دادستانی کل تونس اعلام کرد که شیبوب به سوءاستفاده از نفوذ خود در دولت تونس متهم است و به اتهام حمل غیرقانونی سلاح به صورت غیابی به شش سال حبس محکوم شده است و حکم شش ماه حبس نیز برای وی به اتهام دیگری صادر شده است.

شیبوب سال 2012 در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که آماده بازگشت به تونس و حاضر شدن در مقابل دادگاه است اما دولت تونس ویزای جدید به او نداد.

شیبوب همچنین هفته گذشته اعلام کرده بود که اسم وی جزو لیست افراد تحت تعقیب اینترپل است و 18 نوامبر به تونس باز خواهد گشت.

وی گفته بود: من تلاش می‌کنم تا مشکلات گذشته را حل کرده و با خانواده و مردم کشورم در صلح زندگی کنم. پرونده‌هایی نیز علیه من وجود دارد که حاضرم در مقابل دادگاه حاضر شوم و به آنها جواب بدهم.

شیبوب تاکید کرد: روابط من با رئیس‌جمهور مخلوع تونس از سال 2002 قطع شد اما پس از آن دوباره تلاش کردم تا با وی ارتباط برقرار کنم اما این اتفاق رخ نداد.

انتهای پیام

کد N587206

وبگردی