آفتاب

روزنامه ایران:بخشی ازمجلس تمام ابزارهای خود را علیه دولت به کار برده/اعتدال در مجلس سایه بلندی ندارد

روزنامه ایران:بخشی ازمجلس تمام ابزارهای خود را علیه دولت به کار برده/اعتدال در مجلس سایه بلندی ندارد

روزنامه ایران در سرمقاله خود نوشت:

فردای انتخابات 24 خرداد 92 صدای حمایت و همراهی با گفتمان اعتدال از همین مجلس برخاست. در آن روز همگان امیدوار بودند که به دلیل آنکه اعتدالگرایی ضرورت امروز کشور است، نمایندگان به دور از اختلافات سیاسی به حمایت از این گفتمان و رویکرد بپردازند.

انصاف آن است که بگوییم مجلس در 15 ماه اخیر مددرسان دولت بوده است. سران مجلس امروز ادبیات احترام‌آمیزی نسبت به گفتمان اعتدال و کارنامه دولت دارند.

اما روی دیگر نگاه منصفانه به بهارستان حکایت از آن دارد که نگاه اعتدالی، سایه بلندی در بهارستان ندارد. چهار رأی عدم اعتماد و ممانعت از معرفی دو گزینه مورد نظر دولت برای یک وزارت درعمر کوتاه دولت یازدهم از سوی مجلس نهم، گواه آن است که برخی نمایندگان از تمام ابزارها و اختیارات قانونی خود علیه دولت بهره برده‌اند و دولت نیز تابع قانون بوده است.

گرچه برای دولت تلخ و سخت است که شاهد بلاتکلیفی در سامانه مدیریتی یک وزارتخانه مهم خود باشد اما این اتفاق نشان داد که منطق نگاه اعتدالی نه به معنای محافظه‌کاری بلکه به معنای صیانت از مرزهای حقیقی تعهد و تخصص ضرورت امروز و آتی کشور است. افکار عمومی که در این ماه‌ها شاهد این کشاکش بوده‌اند، درباره این ماجرا در موعد خود قضاوت صریح و روشن خواهند داشت.

 

17302

کد N587026

وبگردی